Högtalaradapter till Saab 900

swOOp
14 mars 2009 · 29 Inlägg

Tja!

Var och köpte ett par nya 6,5 till dörrarna i Saab idag, vart ett par GAS Alpha 62x, och som jag själv visste när jag gick dit var ju att högtalarna inte går att montera i orginalhålet i Saab dörren så frågar då efter en högtalaradapter, men då säger killen som säger sig vara så bra på detta att man inte behöver byta den i saab utan det är bara att köra på.

Jaha tänkte jag och trodde ju såklart på han, men icke sa nicke när jag väl ska montera så går inte högtalarna ner i dom, själva magneten eller plåten som går upp mot högtalaren tar i kanterna, så nu undrar jag vad äre för högtalaradapter jag måste köpa?

Janneutanb
14 mars 2009 · 7 271 Inlägg

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=727
Har för mig att jag hade något liknande sån i min bil.

Dock har jag bytt nu.

NiV3Rt
14 mars 2009 · 371 Inlägg

Alltid fint med försäljare som har gott självförtroende utan att egentligen kunna något. Har själv stått och tjafsat med en försäljare i en nu mera nedlagd ljudbutik här i Borås om huruvida det fanns ljudkabel fördraget i dörrarna på min bil. Han hävdade bestämt att det inte fanns några där.

Hur som helst. Alternativet till att köpa de adaptrarna som länkades till här ovan är att såga till egna av trä. Adaptrarna av plast är tyvärr inte så jättestabila.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
ChriZtoffer GAS democar 2018!
14 mars 2009 · 8 744 Inlägg

Varför lägga 100-200kr på ett par halvdana plastadaptrar för när man för 20kr får MDf att göra egna riktigt stabila av? Visst det är lite jobb med att få till dom men jag som novis på området hade inga problem att göra egna till min 9-3SS. Passformen blev perfekt och jag fick högtalarna precis där jag ville ha dom. Samt en adapter som är grymt stum!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang