Angående ford sierra 2,0 doch projekt "turbo" seriöst bggge mål ca 300hk till att börja med;)

dj_tigers trimma = hjulspin + brett = som det ska vara:P
22 februari 2010 · 28 Inlägg

Jag jag har några frågor som jag undrar om jag kan få hjälp med big_smile

jag undrar vad klarar doch 2,0 motorn av för laddtryck orginal:)

sen undrar jag vad som är det bästa motorstyrningen civinco ir Megasquirt ?wink är rätt nybörjare när det gäller att bygga riktigt seriöst:P
planerna för motor är annan topp "förstärkt" och andra stakar och kolvar och vev big_smile
något annat som jag borde tänka på i motorn? eller överlever blocket?

ps lämna gärna på tips på bra sierra trim sidor smile
Mvh Tony

trimma = hjulspin + brett = som det ska vara:P
Volvo 945 classic Turbo automat speci "classic dragbilen" (1998)
torpis Forummoderator
22 februari 2010 · 10 572 Inlägg

Du får börja med att läsa på lite om motortrimning. En motor klarar inte ett visst laddtryck utan en viss effekt vid ett visst varvtal.  Som exempel så ger en original S40 2.0t ca 200hk vid 1.0bar i laddtryck medans man med en T04E turbo hittar ungefär 300hk vid samma laddtryck 1.0bar.

Det beror dels på lägre insugstemperaturer och dels på reducerat mottryck etc...  så det är mer avancerat än att dimensionera för ett visst laddtryck.

Megasquirt eller civinco är som att fråga om Ferrari eller Jeep gör bäst bilar.  Man behöver liksom mer info om vad du tänkt använda prylarna till innan man kan avgöra om en banbil eller 4x4 är bäst lämpad.  MS finns i en uppsjö olika versioner och mjukvaror, likaså Civinco finns som stand alone eller piggyback och med många olika mjukvaror.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
DaveFiech
20 april 2010 · 60 Inlägg

Läste för nån dag sen att dohc motorn klarar ett ladd på 0.5 bar utan att kompsänka big_smile

Ford! Det ända rätta!
Taunus Turbo Projekt ->
http://skogenracing.editboard.com/proje … -t5990.htm
Ford Taunus 2.0L 8v Turbo "Skogenracing" (1977)
Etingelholm
20 april 2010 · 979 Inlägg

Jag skickar dig ett mail angående Dohc motorn:) och för turbo laddning så vänd dig till Japmax eller xepez här på garaget.org. Mvh emil

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang