Volvobilar bra eller dåliga?

Malmoe SSS -12
23 juni 2006 · 3 217 Inlägg

jens volvo in sports skrev:

epapower skrev:
jovisst, klart man ska repektera att folk har olika smak,

men att trycka ner volvo o hävda att de gamla volvona är skit, då har man gått för långt... för varför kör då den större delen av sveriges befolking volvobilar, MKT 240/740/940,,

ja inte är det för de är skördetröskor med säten som parkbänkar... lr?????

just de! och det är väl så att 740 och 240 är dom två vanligaste bilarna på svenska vägar än idag! så allt för dåliga kan dom ju int va wink

Det var nog ett par år sen vi satt i den sitsen! Tror faktiskt att V70:n har tagit över den platsen... Men det är visserligen Volvo det med, fast till hälften Ford wink

Tror faktiskt att det finns listor på vilka bilar som rullar mest i Sverige... Och att aftonbladet en gång gjorde en artikel om den mest skrotade bilen, Volvo 740!

Nog om det, tur att det finns folk med variationsvilja, annars hade vi bara haft Volvo på vägarna! Säkert men tråkigt...

Edit: Aftonbladet gjorde en artikel om de bilar som skrotades oftast, och det var då Volvo 740, de gjorde inte en artikel om Volvo 740, den bara toppade listorna!

Senast redigerat av Fuckface (23 juni 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
JEsT3R-Race
23 juni 2006 · 343 Inlägg

Har kört volvo sedan jag tog körkortet och då har jag hafft 240,740,850 och har varit nöjd med alla.. Komforten i dom är inte alls så dålig som vissa säger.. Jag har även testet ford,toyota opel..
Har inte varit missnöjd med dom häller.. Men finns tyvär bara plats för ett bilmärke i hjärtat och det är volvo..  tongue

A_nders
23 juni 2006 · 259 Inlägg

När ja skulle köpa min första bil, först va ja och kolla på en Honda Prelude 93-a men den blev det inte var för rostig och lite småfel, nästa bil ja var och kolla på var en Mitsubishi Eclipse men när vi skulle provköra den så startade den inte, så då var den utesluten, nästa bil ja var och kolla på var en volvo 850 glt -92:a, grymt fin i lacken inte rost någonstans, bra drag var det i den också så den blev det, har aldrig krånglat för mig, är riktigt NÖJD

BMW 530 Xd (2007)
Audi S6-R "M5 for breakfast" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
15 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

krYp^ skrev:
Många volvo-bilar har det blivit genom åren, nöjd med varenda en! Det är allt jag kan säga. Plus att, titta på volvos senaste modeller, och inte tala om V70 AWD R , S60 AWD R. Asså vilka bilar! Man kan ju inget annat än att Älska volvo.

*Personlig åsikt.

Volvo till folket!

min kompis pappa har en 240 90årsmodell 36.000mil utan problem.. fast för en vecka sedan startade inte bilen då köpte vi kontakt sprayburk hos biltema för ca:40kr då startade han så nu är allt som vanlig:Psom en rolex klocka:P
jag måste säga de bästa(06)års modell jag ha provkört var en lexus gs...jag ha aldrig varit med om nåt liknande.. så tyst så många lull..lull sen har provkört volvo s80 v8 de var klass skillnad går ej jämföra mot lexus... men som sagt volvo gör bästa bilarna.... mkt bil för pengarna(gamla volvo bilar)

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
twin_cam Smålänning
15 oktober 2006 · 7 877 Inlägg

I dag finns det inga dåliga bilar. bara nyanser skiljer mellan bilar för 200 000 eller mer. Men om man ser till äldre bilar så är ju skillnaden större. T.ex farsan hade en merca en gång. en 82:a med 123 kaross. en underbar bil. tyst bekväm och stadig, men med ett stort fel: sätena. enligt honom så hade hans saab 99 EMS från 1972 bekvämare säten. alla bilar är ju olika. jag fick till exempel ont i ryggen när jag hade kört körskolans bmw 1:serie första gången. så förb... obekväma säten hade jag aldrig varit med om, medans en annan i min klass som körde samma bil tyckte att dom var suveräna. Jag föredrar dock saab 99/900. en billig bil som är hyfsat bekväm. ang. volvo så är det absolut inget fel på dom enligt mig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
olssson Saab nörd
15 oktober 2006 · 224 Inlägg

Hade prao för ett tag sen och bestämmde mig för att praoa på Volvo istället för på Saab. Förväntningarna på Volvo´s bilar va att dom skulle hålla bättre än Saabarna, men så var inte riktigt fallet. Vi hade mer än 10st V50 inne med elektronik fel, bytte 3st V70 växellådor på en vecka. Bytade en toppackning på en Xc90 T6 som bara hade gått 6000 mil. Verkstads chefen sa till mig att om du har någon bekant som ska köpa Volvo så ska han inte köpa en V50, han ansåg att det var en skitbil med massa elektronik fel.

Så min uppfattning av Volvo har definitivt förändrats. Dom är inte så bra som jag trodde men dom är absolut inte sämmre än dom flesta andra biltillverkare...

Saab For Life!
VW_Jens
15 oktober 2006 · 608 Inlägg

olssson skrev:
Hade prao för ett tag sen och bestämmde mig för att praoa på Volvo istället för på Saab. Förväntningarna på Volvo´s bilar va att dom skulle hålla bättre än Saabarna, men så var inte riktigt fallet. Vi hade mer än 10st V50 inne med elektronik fel, bytte 3st V70 växellådor på en vecka. Bytade en toppackning på en Xc90 T6 som bara hade gått 6000 mil. Verkstads chefen sa till mig att om du har någon bekant som ska köpa Volvo så ska han inte köpa en V50, han ansåg att det var en skitbil med massa elektronik fel.

Så min uppfattning av Volvo har definitivt förändrats. Dom är inte så bra som jag trodde men dom är absolut inte sämmre än dom flesta andra biltillverkare...

du har helt rätt! var lika när jag var på prao på volvo för ett år sen! men är nog lika på alla andra firmor oxå! men är nog riktigt fina bilar dom där volvona!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
William
15 oktober 2006 · 178 Inlägg

Volvo gör väl bra bilar, men att dom skulle vara drifsäkrare och billigare i drift än andra bilar vettefan... V70N och S60 är nog de volvo jag gillar bäst, gillar interiören, är sköna och snygga tycker jag. de äldre tycker jag är klumpiga, och de nya lite sterila.

Jag väljer bort volvo för att de är för vanliga och att det i mitt tycke helt enkelt finns roligare bilar för samma pengar smile

micho
15 oktober 2006 · 99 Inlägg

Sedan jag var och provkörde en volvo s60 t5 så dom fått en speciell plats i mitt hjärta...
om nån av er vet nån som säljer en s60 2.4t eller t5a för rimliga pengar så kan ni ju pm á mej...

Hultman Lastbilschaufför
15 oktober 2006 · 265 Inlägg

Alla som kör 240 e bönner:D
Ne men jag tycker att volvos nyare bilar ser helt okay ut.
Men inte V50 och S40 o vad dom heter, dom e ju så jävla fula + att man har A-stolpen mitt i synfälltet när du kollar åt sidorna.
Men V70 är och går att gjöra snygga.

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
MilleN
15 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

Står man ut med utseendet så är det jävligt bra bilar måste jag säga lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang