6331
Sök

Vad tror ni om en Tt-r?

425 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
vad tror ni om yamaha Tt-r 125. jag är 17 år och vill ha något att åka på i skogarna i närheten och lite bakhjul förstås. och jag undrar om det är någon som har haft eller äger en Tt-r eller liknande

(suzuki drz, hondacrf 100f )

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Wankel
1 080 Inlägg
16 oktober 2006
vad är tt-r för nåt?
kunde dom flesta modellerna för några år sen men aldrig hört om den...

MDS Västerås

321 Inlägg
16 oktober 2006
Tt-r är ju 4-takt lr ? dom fyrtaktarna jag har kört har varit ganska slöa sad iför sig håller dom bra men jag skulle skaffat en 2-takt istället mykke roligare smile ska du ha 4-takt så får du nog gå upp lite i kubik om  det ska bli kul.

425 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
japp det är en 4-takt, en slags nybörjar hoj för tonåringar har jag hört :S . det är ca 10 hk..men vet inte hur det är å köra dom...skulle bara köra(leka av mig lite) lite i skogarna i närheten så den väsnas ju inte för mycket (min far har en 250 2-takt det låter lite för mycket)... det är det jag har hört...' man får en Tt-r för ca 14,000.

men är det någon mer som vill dela med sig av sin fakta?
Senast redigerat av sprox (16 oktober 2006)

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
16 oktober 2006
Vore det inte bättre att sata på en t.ex yz 125 istället. tycker Tt-r låter väldigt slö.

425 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
låter för mycket o då skaffar jag hellre en 250 smile

2 644 Inlägg
16 oktober 2006
sprox skrev:
låter för mycket o då skaffar jag hellre en 250 smile

Låter vettigt big_smile kör inte ihjäl dig bara big_smile

Johan Lindgren

425 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
okej..hehe...är det inte någon med erfranehet om denna maskin?

305 Inlägg
17 oktober 2006
Jag hade köpt Yamaha YZ, vilken kubik man väljer beror lite på körstil och hur mycket drag vill ha smile Vill man ha en mycket aktiv körstil så att man är tvungen att växla hela tiden för att får ut det mesta av hojjen så köper man en 125cc 2-takt. I motsatt ände om man vill kunna såsa lite och ändå åka fort så köper man den största 4-takt. Sen så kan det vara viktigt att tänka på skillnaden mellan 2takt och 4takt. Åtminstone på YZ-maskinerna så kan man nästan säga att en 2takt 125cc är lika snabb som en 4takt 250cc. En 2takt 250cc är lika snabb som en 4takt 400cc
Jag själv åker 2takt 125 och det är något av det roligaste som finns smile
Men sen är det ju som du säger att dom låter en del, men vad gör det egentligen? Hör ju till charmen med att åka hojj smile. Men om du tycker att en 250 tvåtakt låter för mycket. Köp då inte en riktigt 4-takt altså en YZ för dom låter mer.

Givetvis går det att åka runt på en TT-R också men jag gissar att du kört moped? Kanske lite trimmat. För så stor skillnad mot det blir det inte.

Så det hela handlar ju om vad du vill ha, vill du ha en liten leksak som man kan åka med utan att det väsnas. Ett plus med TT-R dock är hållbarheten, en sån motor kan man säkert köra med otroligt länge innan den rasar. En YZ håller inte lika länge på grund av den litereffekten dom pumpar ur sig. Vill man ha nåt snabbt, högljutt och extremt roligt som kanske måste skruvas på ibland så köper man en YZ.

425 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
en redig cross är jävligt kul...men jag vill ha nåt att åka på som håller länge för jag har ganska begränsad inkomst,jag är ju som sagt tonåring (sparar till bil)..men som sagt kan nog en Tt-r vara ganska kul o köra av sej lite i skogen ibland..ja jag hade en vespa (trimmad)..körde i skogen ibland. men den mådde inte så bra efter det  smile
Senast redigerat av sprox (17 oktober 2006)

Rally ludde
213 Inlägg
17 oktober 2006
sprox skrev:
en redig cross är jävligt kul...men jag vill ha nåt att åka på som håller länge för jag har ganska begränsad inkomst,jag är ju som sagt tonåring (sparar till bil)..men som sagt kan nog en Tt-r vara ganska kul o köra av sej lite i skogen ibland..ja jag hade en vespa (trimmad)..körde i skogen ibland. men den mådde inte så bra efter det  smile

Om du sparar till bil, vad är det då för bil du har i ditt garage? :S

////////RallyLudde////////

425 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Farsans smile

Wankel
1 080 Inlägg
18 oktober 2006
jag hade hellre köpt yz125 eller 250, 2takt låter mycket bättre...vad spelar det för roll om dom låter högt? tongue
själv kört cross mellan 4-13års ålder, och då har jag mest kört yz..

MDS Västerås

358 Inlägg
18 oktober 2006
Suzuki RMZ250 wink

425 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
okej..tack..ne det är mycket hus i närheten... o folk här i närheten ringer för minsta lilla...men det är ganska kul o ha polisen eftersig om man kör hoj... här är lite filmer när dom leker med blandannat Tt-r 125 http://www.256north.com/html/videos.php

Sök