5270
Sök

Vad ska kablarna gå till?

297 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Köpte mig en sterio för ett tag sedan.
Den har gps,dvd,tv.

Men nu är det så många kablar och jag vet inte vad allt ska gå till, så behöver eran hjälp

Röd (acc) = +
gul (bats) = +
blå/grå (brake) = Jord

Sen nu har jag några som jag inte har en aning om
brun (sw1) = ?
rosa (sw2) = ?
blå (radio ant) = Antar att jag kan  koppla remot på den
vit/gul (ext.amp) = ?
orange med lite vitt (illum) = ?
Orange (back) = ?
röd/vit (Tv amp) = ?

Tacksamm för svar smile
/ PK

297 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Sitter här med lödkolven i högsta hugg. Väntar bara på svar. Har elektrikerna somnat? tongue
Ursäkta om jag stressar men vill få det gjort ikväll.

stRaend
5 maj 2010
vit/gul låter nästan som "external amplifier". Men får du igång stereon? Testa montera den och se sen om den startar. Om den gör det så mät på dom olika för att få reda på vilken som är t.ex remote osv.

orange med lite vitt kan vara till instrumentbelysningen. illumination eller vad det står? Har du en bruksanvisning eller ritning på hur det ska kopplas så lägg gärna upp den smile

297 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
vit/gul låter nästan som "external amplifier". Men får du igång stereon? Testa montera den och se sen om den startar. Om den gör det så mät på dom olika för att få reda på vilken som är t.ex remote osv.

orange med lite vitt kan vara till instrumentbelysningen. illumination eller vad det står? Har du en bruksanvisning eller ritning på hur det ska kopplas så lägg gärna upp den smile

Sterion har jag fått igång och allt funkar. Men vet inte vad det dom andra kablarna ska gå till?

stRaend
5 maj 2010
men är det någon funktion som inte funkar? för annars så ser jag ingen anledning att koppla in resten om allt funkar som det ska?

560 Inlägg
5 maj 2010
Kanske kan hjälpa:

http://www.pdfblekingebilradio.se/Monte … pelare.pdf

sthlm_145 skrev:
stRaend skrev:

Sterion har jag fått igång och allt funkar. Men vet inte vad det dom andra kablarna ska gå till?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Sök