Vilken katt ska man ha till Supran?

No-Mercy
6 maj 2010 · 44 Inlägg

ska snart besikta bilen och då har jag lite fråger om det.. har för mig att det finns 2 st org kattar på supran orginal? hur ser den katten ut som sitter efter grenröret ut? har 3" frontpipe HKS nu måste man då ha båda 2 kattarna för att hmm hur ska man säga " få ihop hela avgassystemet" tongue såg att det fanns kattar på bildelsdatabasen så har tänkt köpa där..

skrev kanske lite ludigt hmm

bumpe Lastbilsmekaniker
6 maj 2010 · 3 878 Inlägg

Man ska ha Norsk Skogskatt till besiktningen, allt annat ger en 2:a smile

Skaffa dig en riktigt Race-katt istället så slipper du fundera mer på det, kostar under 2000kr och ger ingen nämnvärd effektskillnad smile

DanneJ
7 maj 2010 · 642 Inlägg

No-Mercy skrev:
ska snart besikta bilen och då har jag lite fråger om det.. har för mig att det finns 2 st org kattar på supran orginal? hur ser den katten ut som sitter efter grenröret ut? har 3" frontpipe HKS nu måste man då ha båda 2 kattarna för att hmm hur ska man säga " få ihop hela avgassystemet" tongue såg att det fanns kattar på bildelsdatabasen så har tänkt köpa där..

skrev kanske lite ludigt hmm

Har också HKS frontpipe på min som jag kan byta ut mot den andra katten, passar direkt och inga modifieringar krävs, den första katten som sitter precis efter turbon är cylinderformad. Med båda kattarna är det nada problem med besiktningen, kör man med en katt så behöver man gasa bilen riktigt varm för att få bukt med avgasvärdena.  Så här ser kattarna ut:

http://www.mkiv.com/techarticles/downpipe_pics/stock_cats/mvc-006s.jpg

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
No-Mercy
7 maj 2010 · 44 Inlägg

DanneJ skrev:

No-Mercy skrev:
ska snart besikta bilen och då har jag lite fråger om det.. har för mig att det finns 2 st org kattar på supran orginal? hur ser den katten ut som sitter efter grenröret ut? har 3" frontpipe HKS nu måste man då ha båda 2 kattarna för att hmm hur ska man säga " få ihop hela avgassystemet" tongue såg att det fanns kattar på bildelsdatabasen så har tänkt köpa där..

skrev kanske lite ludigt hmm

Har också HKS frontpipe på min som jag kan byta ut mot den andra katten, passar direkt och inga modifieringar krävs, den första katten som sitter precis efter turbon är cylinderformad. Med båda kattarna är det nada problem med besiktningen, kör man med en katt så behöver man gasa bilen riktigt varm för att få bukt med avgasvärdena.  Så här ser kattarna ut:

http://www.mkiv.com/techarticles/downpi … c-006s.jpg

tack så mycket big_smile just en sån bild jag ville se big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang