6544
Sök

Billjudsbyggen med amega!

Yrkeschaufför
25 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Hejsan.
Jag är intresserad av att få se och läsa lite om byggen med amega.
skicka gärna bilder texter länkar mm.

Mvh //Erik

Pain is temporary, glory is forever!!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 maj 2010
Jag bygger med lite Amega i min bil, har bara blivit deras minsta koaxialer uppe på brädan hittills men jag är grymt nöjd med dom! Midbasar är på väg till dörrarna nu också efter att ha lyssnat på ett Amega system på Elmia och blivit helt såld. Länk till mitt projekt och lite bilder hittar du i min signatur.
Senast redigerat av ChriZtoffer (6 maj 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 maj 2010
kommer bilder från min bil. kör deras 5.25" i brädan och de spelar riktigt fint. smile drivs av ett audison vrX .2.250 så de saknas knappast kraft smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 maj 2010
Det måste ju låta helt gudomligt när jag vet hur pass 3,5orna spelar! Vore kul att lyssna på dom 5,25orna nån gång då jag funderar på att sätta såna i brädan i nästa bil.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 maj 2010
Pendlarn i min signatur.....
Senast redigerat av Lonefox (6 maj 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 maj 2010
ChriZtoffer skrev:
Det måste ju låta helt gudomligt när jag vet hur pass 3,5orna spelar! Vore kul att lyssna på dom 5,25orna nån gång då jag funderar på att sätta såna i brädan i nästa bil.

hehe. ja vad ska mna svara på det big_smile Svaret är ja !!

Jag vet ju hur 3.5" låter med så du har ju ett fint ljud du med smile

tror även de är steget mitt som ger karaktären. så jag kan inte va annat än nöjd smile

så ja kan ju rekomendera dem (hihi)
Senast redigerat av pattilatti2 (6 maj 2010)

7 241 Inlägg
7 maj 2010
Ren rak jämförelse mellan mina Amega och mina Focal K2 Power 130KR så måste jag säga att Amega är lite för tillbakadragna i karaktären.
Focalen spelar....tja.....mer.
Hårdare, rappare och överlag trevligare enligt MIN smak.

Amega är inte alls dåliga.....bara lite för tillbakadragna för min del.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 maj 2010
håller med Lonefoxen. visst spelar Focal mer. tycker dock att diskanten är lite för vass tongue har även kört Nakamichis 6.5" och dem är ligger väl mitt emellan dessa skulle jag vilja säga. nästan så jag tycker de ger mer "bas" än k2orna. men de beror ju helt på hur man bygger.

utav de 3 märkena skulle jag ranka dem lite olika helt beroende på bil, musiksmak osv. priset för amega är ju tilltalande för man får ju mkt för pengarna. naka och k2 har ju legat i 6000kr..

amegat är väl midbas kungen tongue men i överlag skulle jag välja naka eller k2orna. dock är de kul med nytt smile
Senast redigerat av pattilatti2 (7 maj 2010)

7 241 Inlägg
7 maj 2010
pattilatti2 skrev:
håller med Lonefoxen. visst spelar Focal mer. tycker dock att diskanten är lite för vass tongue har även kört Nakamichis 6.5" och dem är ligger väl mitt emellan dessa skulle jag vilja säga. nästan så jag tycker de ger mer "bas" än k2orna. men de beror ju helt på hur man bygger.

utav de 3 märkena skulle jag ranka dem lite olika helt beroende på bil, musiksmak osv. priset för amega är ju tilltalande för man får ju mkt för pengarna. naka och k2 har ju legat i 6000kr..

amegat är väl midbas kungen tongue men i överlag skulle jag välja naka eller k2orna. dock är de kul med nytt smile

Då har du inte hört de nya K2-högtalarna...de är MKT mjukare än tidigare generationer wink

Tänk vad en ny chefskonstruktör kan göra roll big_smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 maj 2010
men va fan big_smile blir man ju sugen på att testa tongue dyr hobby alltså tongue

Superhedde
255 Inlägg
7 maj 2010
http://www.garaget.org/?car=159609

Min förra bil som Gunnar Ljungstedt skrev om i Bilsport nr 20 2008.

4st Amega Q-comp 60 kit drivet av 4st Genesis Dualmono Xtreme.wink

Mvh Mattias Hedin

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

Sök