Elfel Mercedes E 300 - 97

Danne_boy
9 maj 2010 · 31 Inlägg

Har fått ett skit skumt elfel på mercan alla fönster hissar, blinkersen, elstolarna, torkaren, samt låset. Har slutat att funka på samma gång! har kollat säkringar och sånt men hittar inget fel. någon som är inne på detta som har någon ide om vars man kan börja leta?
Tacksam för svar!!

VW_67
9 maj 2010 · 446 Inlägg

slutade möjligen kupéfläkt fungera samtidigt som allt detta?

Danne_boy
9 maj 2010 · 31 Inlägg

nej kupefläkten funkar fortfarande. tänkte om det är någon databox som styr detta eller om allt går via säkringar och relän, fast det verkar ju konstigt ioch med att det var så mycket som slutade funka samtidigt.

VW_67
10 maj 2010 · 446 Inlägg

jadu, i en mercedes styrs det mesta av "datorer" tongue har du nya nyckeln till bilen? alltså den som inte ser ut som en nyckel...

  - vad menar du med att låset inte fungerar då?  tändlås eller centrallås?

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 maj 2010 · 857 Inlägg

Eftersom det är en 97 så förutsätter jag att det är den nya nyckeln (FBS3 plastnyckeln).

Har för mig att det finns typ ett komfortstyrdon till dom grejerna och kan nog vara det som gått sönder.

Har dock ingen aning om vart det sitter men ringer du till en mercaverkstad så får du nog hjälp att få reda på vart det sitter.

PH_
10 maj 2010 · 310 Inlägg

Regga dig och gör en tråd på www.mbsca.com så får du garanterat svar.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
enberg_187 Snabb =)
10 maj 2010 · 247 Inlägg

en 97 har fbs2 nyckeln som jag minns det har för mig fbs3 nyckeln kom 98-99.

Just real power no turbo shit =)
Danne_boy
10 maj 2010 · 31 Inlägg

alltså centrallåset funkar inte bilen går att starta och köra. Provade nu med extra nyckeln och det funkade inte då heller så nyckeln tror jag vi kan utesluta.

VW_67
10 maj 2010 · 446 Inlägg

det låter som att komfortstyrdonet har sagt ifrån. blev plötsligt ut för samma sak en gång när jag av misstag råkade bryta strömmen med nyckeln kvar i låset wink
kan bero på trasigt styrdon, kabelbrott, störningar i CAN-kommunikation o.s.v....

åk till en verkstad och läs ut felkoder är mitt tips. det du kan göra själv är i stort sett att kontrollera att det finns spänning och jord till styrdonet, men då behöver du ett elschema..

gör en sk. fransk felsökning: prova alla funktioner i bilen och va glad över det som fungerar wink sen skriver du ned allt som inte fungerar innan du åker till verkstaden. då har de större chans att snabbt kunna hitta felet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang