3397
Sök

DLS RW12 + DLS CA-12 eller DLS X-A10???????

______________JDM______________
204 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder, skall köra DLS RW12 och skulle ha ett slutsteg till det antingen CA-12 eller X-A10 12an levererar 400 watt i 2 ohm och A10an levererar 300 vid 2 ohm vilket blir bäst?

Föresten hur står sig DLS RW12an mot 10an ??

Och gör det något om RW12/10 får 100 watt för mycket, är den tålig?

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

stRaend
12 maj 2010
Du behöver ju inte ge den 100wrms för mycket bara för att steget kan ge det, gaina med förnuft.

utan att ha någon erfarenhet av något av stegen så skulle jag valt ca-12, har hört mycket gott om det. Sedna så är väl dls "x"-serie ett billigare alternativ? Säger inte att det är sämre eller så men jag tror du blir mer nöjd med ca-12 smile

Ska egentligen inte uttala mig basarna, men 12'an går ju spela djupare med om man utgår från att dom har samma förutsättningar.

1 634 Inlägg
12 maj 2010
Som stRaend skrev. C12 är ju ett beprövat steg som fått hänga med länge medans X program serien är nyutvecklade. Sedan ger RW12 kraftigare djupbas än RW10 och kan spela högre överlag. Jag har testat båda basarna. Däremot har jag inte testat något utav stegen. Men basarna är lättdrivna så effekten på stegen har mindre betydelse.

Numera Saab 9-5 Aero -00

16 197 Inlägg
12 maj 2010
utan tvekan så hade ja valt CA 12..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

560 Inlägg
12 maj 2010
Jag har testat båda stegen och det finns inte många steg som kan matcha ett Dls CA-12 anser jag för ca 2000 kronor.

Men X-A10 är ett bra steg, men det märks att Dls CA-12 steget lämnar mer pulver i verkligheten och att Dls CA-12 steget kostar mer.

Sen är jag själv svag för 1 ohms stabila steg oavsett om man inte ska köra steget mer än i 2 ohm så kan det vara bra "för framtida bruk" att ett steg är 1 ohms stabilt tycker jag.

Ett annat steg som jag oxå gillar stenhårt när det gäller kontroll och BRA effekt är SPL Dynamics ICE-800D, kostar dock några kronor mer.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Sök