Behöver hjälp med att bränna musik videos.

RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

Har just nu förbrukat drygt 20 cd och dvd skivor utan att lyckas bränna korrekt!
Vad gör jag för fel!?
Har flera musikvideos i AVI format men bränner jag dessa på en dvd så klagar stereon på att det finns format på skivan som den ej kan läsa!
Jag har även provat att convertera dem till massa olika format så som 3GP, MPEG, VCD MPEG, DVD MPEG, SVCD MPEG..............
Någon gång har jag fått bild men ej ljud! till exempel om jag har en MPEG fil så får jag bild men ej ljud!
Varför? Hur ska jag göra!

Min stereo är en soundstream VDVD-155

KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

RichiB skrev:
Har just nu förbrukat drygt 20 cd och dvd skivor utan att lyckas bränna korrekt!
Vad gör jag för fel!?
Har flera musikvideos i AVI format men bränner jag dessa på en dvd så klagar stereon på att det finns format på skivan som den ej kan läsa!
Jag har även provat att convertera dem till massa olika format så som 3GP, MPEG, VCD MPEG, DVD MPEG, SVCD MPEG..............
Någon gång har jag fått bild men ej ljud! till exempel om jag har en MPEG fil så får jag bild men ej ljud!
Varför? Hur ska jag göra!

Min stereo är en soundstream VDVD-155

vad använder du för program ?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

KiWmasTer skrev:

RichiB skrev:
Har just nu förbrukat drygt 20 cd och dvd skivor utan att lyckas bränna korrekt!
Vad gör jag för fel!?
Har flera musikvideos i AVI format men bränner jag dessa på en dvd så klagar stereon på att det finns format på skivan som den ej kan läsa!
Jag har även provat att convertera dem till massa olika format så som 3GP, MPEG, VCD MPEG, DVD MPEG, SVCD MPEG..............
Någon gång har jag fått bild men ej ljud! till exempel om jag har en MPEG fil så får jag bild men ej ljud!
Varför? Hur ska jag göra!

Min stereo är en soundstream VDVD-155

vad använder du för program ?

Jag converterar i Total Video Converter ( test version ) och sen bränner jag i Nero 9

KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

det programmet brukar vara bra, skickat pm om en länk, den modellen du har klarar väll bara vanliga dvd skivor?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

KiWmasTer skrev:
det programmet brukar vara bra, skickat pm om en länk, den modellen du har klarar väll bara vanliga dvd skivor?

vad menar du ? nero 9 klarar väl dvd och cd!  Video converter bara converterar ju :-) eller  e jag helt ute o cyklar hehe

KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

ja det klarar av både och men vad klarar din mediaspelare i bilen? tar du en massa musikvideos o lägger ihop det till en dvd film så har du ju allt på ett o samma ställe, testar just nu om man kan få det o fungera med det programmet, vad e det för format på musik filmerna förutom avi?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

KiWmasTer skrev:
ja det klarar av både och men vad klarar din mediaspelare i bilen? tar du en massa musikvideos o lägger ihop det till en dvd film så har du ju allt på ett o samma ställe, testar just nu om man kan få det o fungera med det programmet, vad e det för format på musik filmerna förutom avi?

det är bara AVI format på alla!
Provade det programet du skickade med det fungerar inte! Får error så fort jag ska lägga till en avi fil!

Dawk Bilförsäljare
10 maj 2010 · 77 Inlägg

Använder du Nerovision för att bränna AVI? Nero 9 klarar inte av det annars.

Peugeot 607 3.0 V6 "Välkommen hem" (2002)
KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

ja testa nerovison, har du annat os än xp som t.ex vista eller w7 så får du köra det i kompetabilitetsläge xp så borde de fungera

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

Dawk skrev:
Använder du Nerovision för att bränna AVI? Nero 9 klarar inte av det annars.

okej då provar jag det strax! Är det mini dvd jag ska prova eller det spelar ingen roll?har nämligen bara cd skivor kvar hehe

KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

vad jag kunde utläsa från manualen så kan du du använda vanliga cd-skivor

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

jag provar nerovision nu :-)

RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

gick ej med mini dvd! inget ljud eller bild!

KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

musikvideon är väll inte så stor? pröva på en vanlig cd?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

kör på cd hela tiden!

RichiB
10 maj 2010 · 1 866 Inlägg

nu fungerar det på cd..... convertera till mpeg och sedan nerovision video-cd....
hoppas det fungerar på dvd också :-)

KiWmasTer
10 maj 2010 · 149 Inlägg

gött. har man gett sig fan på att det ska fungera så lyckas man tillslut på ett eller annat sätt tongue

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RichiB
14 maj 2010 · 1 866 Inlägg

här kommer en följdfråga...
så som jag bränt det nu så hoppar den ut till menyn efter varje video.... hur gör jag för att den ska spela alla i följd?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang