Jag och min farsa köpte denna Volkswagen 1200 LIM 113 (1964) i Augusti 2009, Vi planerar att renovera den under sommaren som kommer (2010).
Hittills har vi inte lagt ner mer tid på den än att vi kollat så att motorn går runt och att bottenplattan är i stort sett röten. Bilen är till 99.9% original vilket medför ett 6volts system som jag ska försöka bevara så gott det går...
Här kommer lite bilder på bilen som den står nu. Här har den stått sen i slutet av 2009. Den blev påkörd av snöskotaren han knäckte framskärmen vilket inte var så roligt
Rostigt inne i höger fram hjulhus, måste lagas
Stackars framskärm släpte från karossen... får se om den går att rädda
Stolsskenan är påväg ner igenom bottenplattan Det får bli ny botten till bubblan antar jag ^^
Motorrummet är nog en av de "finaste" ställerna på bilen ingen större rostskada, inga hål och motorn går runt utan problem Har dock inte fått igång den, soppan i tanken kanske inte är den bästa efter 10 år ^^
Inget oljedroppande här inte finemang
Ratten är riktigt fin för att ha 45 år på nacken
Batterigolvet (höger bak) är inte det fräschaste jag sett... men värmekanalen är i väldigt fint skick
Båda värmekanalerna. (Till vänster, högra kanalen. Till höger, Vänstra kanalen)
Som jag tidigare påpekade inget större sitage
CLEANING NEEDED!!!
Innertaket är trots allt fortfarande vitt
I det enorma priset av 500 kr fick vi, 1st Bubbla, 4st sommardäck och 4st vinterdäck Inte dåligt enligt mig
Renoveringen kräver ju plats, så det ordnade vi med en carport
Uppdateringar kommer under projektets fortskridande
UPDATE!!! 11/04/2010
Idag har vi arbetat som oxar när det gäller carporten Taket är lagt och allt är justerat in i detalj
Här kommer dagens bilder
Taket fastskruvat Svart tak + vindstilla + sol = VÄLDIGT varmt ^^ särskillt när man spenderar över 3 timmar på taket
Farsan råkade backa ut sin bubbla medans jag fotade ^^
Här kommer lite "glansbilder" som jag bara lägger upp endast för att dom är fina ^^
Nu var det slut för idag Berätta gärna vad ni tycker
Det tycker jag också jag hoppas att jag kommer få igång den så att man kan få se den ute på vägarna igen Tyvärr så tyckte inte "garaget-crew" att den var värd att finnas som "ägd av ... bil" så dom blockerade den... trist värre...