Ljudbygge Ford focus-10

Fujifilm
17 maj 2010 · 53 Inlägg

Nu har jag nog finkammat alla trådar på samtliga bil sidor samt ford klubbar samt google efter svar på mina funderingar utan att hitta ngt till min års modell!!

Har en ny inköpt Ford focus 2010 stereo anl. är densamma från år 05-
Och jag vet att de inte finns lågnivå utg. på orginal stereon men många forum skriver att man kan köpa en adapter som går från hög nivå till lågnivå. då kommer min fundering:
Var adaptern finns, vad den heter.
Var högnivån sitter?

Pga att orginal ljuder är mja de går o lyssna på men tanken är att jag är i behov av baslåda big_smile

För att byta stereo är ingen ide pga att den skiljer sig lite från vanliga bilstereos kan man säga så får de bli orginal men måste ha lågnivå!

Ngn som vet ngt?

snirrealm
17 maj 2010 · 187 Inlägg

Fujifilm skrev:
Nu har jag nog finkammat alla trådar på samtliga bil sidor samt ford klubbar samt google efter svar på mina funderingar utan att hitta ngt till min års modell!!

Har en ny inköpt Ford focus 2010 stereo anl. är densamma från år 05-
Och jag vet att de inte finns lågnivå utg. på orginal stereon men många forum skriver att man kan köpa en adapter som går från hög nivå till lågnivå. då kommer min fundering:
Var adaptern finns, vad den heter.
Var högnivån sitter?

Pga att orginal ljuder är mja de går o lyssna på men tanken är att jag är i behov av baslåda big_smile

För att byta stereo är ingen ide pga att den skiljer sig lite från vanliga bilstereos kan man säga så får de bli orginal men måste ha lågnivå!

Ngn som vet ngt?

Högnivån är högtalarutgången på din stereo. Och en omvandlare finns i princip i vilken bilstereobutik som helst o kostar omkring 200-300;-

Nya planer..
ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 maj 2010 · 8 744 Inlägg

En hög till lågnivåomvandlare lär ju fungera lika bra i din bil som för alla andra, bara att koppla in den där på kablarna till ett par högtalare samt ström/jord så får du ut både lågnivå och remote. smile Ett annat alternativ är ju ett steg med högnivåingång (vet att tex många DLS har det) så slipper du koppla mellan en omvandlare.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Fujifilm
17 maj 2010 · 53 Inlägg

ja just jävlar!! nu slog de mig... har ju ett aktivbas låda i lastbilen o i just den boken stog ju att om man inte har möjlighet med lågnivå utgångar så fanns de ju 4kablar man skulle sätta på högtalar sladdarna från stereon! HAHA shit vilket jävla snille jag är. Den hissen hade riktig kortslutning. men nu åkte hissen upp för mig. smile

Tack iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang