3764
Sök

Koppla in blu-ray spelare

Kungen
128 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Jag har en blu-ray spelare och kopplar in den i BD (blu-ray disk) uttaget på min förstärkare, men då får ja inte fram någon bild. men kopplar jag in den på dvd uttaget på förstärkaren får ja bild hmm
ska ja inte kunna få bild när ja kopplar in den i BD uttaget? jag har ju en blu-ray spelare..

"Det är inte farten du dör av - Det är sättet du stannar på"
- Mekonomen -

Skogsmålare
630 Inlägg
24 maj 2010
vad har du för förstärkare ? och vad för BD ?

Kungen
128 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
ett sony hemmabio och en samsung BD.

"Det är inte farten du dör av - Det är sättet du stannar på"
- Mekonomen -

Skogsmålare
630 Inlägg
25 maj 2010
tänkte mer på vilken Modell det är på din Sony.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
25 maj 2010
Yepp, ge modellbetäckning så löser vi detta. Alternativet är ju att köra HDMI till TV och vanlig RCA till stärkaren. Då får du ju inte det "högupplösta" ljudet, på samma sätt, men ändå.

463 Inlägg
25 maj 2010
Jaaack skrev:
Jag har en blu-ray spelare och kopplar in den i BD (blu-ray disk) uttaget på min förstärkare, men då får ja inte fram någon bild. men kopplar jag in den på dvd uttaget på förstärkaren får ja bild hmm
ska ja inte kunna få bild när ja kopplar in den i BD uttaget? jag har ju en blu-ray spelare..

Har du någon HDMI från förstärkaren till TVn? Jag tror att om du ska använda "BD-uttaget" så måste du dessutom använda HDMI eftersom alla komponenter med stor sannolikhet har DRM-skydd, dvs utan kompatibla produkter för att förhindra kopiering så kommer det inte fungera.

Sök