5344
Sök

Problem med flimrande skärmar och hackande ljud!

1 866 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Någon som kan säga mig vad problemet kan vara?
När jag spelat hög musik i bilen i ca 5min så börjar alla skärmar flimra och musiken hackar. Och då spelar jag med laddare på. kollar jag nålen på laddaren så sjunker den sakta till noll när jag spelar...
stänger jag av musiken och låter batteriet ladda så blir det fullt på typ 1min. Och sedan blir det samma visa igen om jag spelar....
Är det batteriet som är kasst då?
det är ett varta batteri som köptes ca 2år sedan.....

21 761 Inlägg
23 maj 2010
Mät spänningen på batteripolerna när du spelar, då ser du hur spänningen beter sig. smile

Laddaren ska ju ladda för fullt medan du spelar, inte gå ner mot noll. Kanske laddaren inte fungerar som den ska, men det ser du ju vid mätningen.
Senast redigerat av Drönirettab (23 maj 2010)

1 866 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
kan ju lägga till att jag har en ganska stor anläggning med en kondensator på 8ohm...

21 761 Inlägg
23 maj 2010
8 Ohm?
Du menar väl 8 Farad?

Mätning ger direkt svar på hur det står till med spänningen. smile

1 866 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
sorry.. ja precis menar farad! hehe
ska mäta lite senare :-) tack för tipset!
Dock har jag även ett svagt minne av att jag laddade batteriet fullt för ett tag sedan och lät det sitta i bilen utan att vara kopplat i några dagar (3-5) varefter jag kopplade in det och försökte starta men då var det helt dött! Som sagt om jag inte minns fel! ska dock kolla det igen :-)

21 761 Inlägg
23 maj 2010
Då verkar det förstås som att batteriet är i dåligt skick, på 3-5 dagar ska det inte bli urladdat när batteriet dessutom inte är inkopplat.

1 866 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Då verkar det förstås som att batteriet är i dåligt skick, på 3-5 dagar ska det inte bli urladdat när batteriet dessutom inte är inkopplat.

nä precis! och även om det är ikopplat så ska det väl klara mycket mer än så! Det enda som drar ström är ju larmet!

16 197 Inlägg
23 maj 2010
RichiB skrev:
Drönirettab skrev:

nä precis! och även om det är ikopplat så ska det väl klara mycket mer än så! Det enda som drar ström är ju larmet!

kan ju även vara så att du har diodfel på din generator.. då tömms batteriet rätt fort..

du får ta å mäta upp om de e nåt som drar tjuvström.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 866 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
det var en cell som hade gått! Grrrrrr Batteriet gav bara 10Volt!!

Sök