4990
Sök

Oljekylda kolvar på B230ET ?

326 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
jag satt och fundera idag eftersom jag aldrig öppnat en b230ET motor bara FK block, så min fråga är då följande, finns de möjlighet att stoppa i olje sprut till kolvarna på ett ET block? tänkte om dom har samma olje kanaler som FK/FT? nån som vet de? sen om man kan ta M-stakar från FK block och sätta i de i ett ET block utan att behöva byta nått? mvh henke

8 297 Inlägg
27 maj 2010
Stora frågan är väl varför nån skulle vilja bygga på en 230ET som är bland det sämsta volvo byggt. M-stakarna passar inte i B230. Oljekylbning ska jag låta vara osagt.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 maj 2010
fixar du tag i oljekylmunstycken och har tillgång till rätt verktyg så går det ju, men varför när ett tomt FT/FK block kostar några hundralappar och är fan så mycket bättre?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
27 maj 2010
Marlboroman skrev:
Stora frågan är väl varför nån skulle vilja bygga på en 230ET som är bland det sämsta volvo byggt. M-stakarna passar inte i B230. Oljekylbning ska jag låta vara osagt.

M stakarna passar väl i b230 efter 88-> ? när den grövre veven kom tillbaka ?

Men somsagt, et är ju inte direkt nåt superblock precis, bättre att satsa på ett annat om du vill ha extragrejerna.

8 297 Inlägg
27 maj 2010
Bensinskallen skrev:
Marlboroman skrev:

M stakarna passar väl i b230 efter 88-> ? när den grövre veven kom tillbaka ?

Va bara ramlagerlägena som ändrades, tapparna för vevstakarna är lika oavsett.

326 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
jag frågade bara, har ett fk block som jag håller på med nu men de hoppar ner i bilen nästa år med ms, tänkte bara ha en motor som klarar år 2010 eftersom jag ska drifta. vet att stakarna är klena som fasen men de är de just nu att jag frågade dom frågorna för att få svar på de bara smile

1 758 Inlägg
28 maj 2010
Oljesprutet är inte livsviktigt på de gamla rödblocken. Finns gott om rejält trimmade rödblock som inte kör oljekylda kolvar. Många pluggar dessutom oljekylningen!
Har du bara koll på soppan så lär stakarna i en B230ET rasa LÅNGT innan kolvarnas temperatur ställer till problem.

326 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
schnauz skrev:
Oljesprutet är inte livsviktigt på de gamla rödblocken. Finns gott om rejält trimmade rödblock som inte kör oljekylda kolvar. Många pluggar dessutom oljekylningen!
Har du bara koll på soppan så lär stakarna i en B230ET rasa LÅNGT innan kolvarnas temperatur ställer till problem.

okej, ja soppan är de inge problem med alls nu så.

Sök