5201
Sök

Rycker till vid hög belastning

56 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#1
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh
Senast redigerat av m_s70R (27 maj 2010)


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
27 maj 2010
#2
steg 3 chip och laddar bara 0.6? det tycker jag låter väldigt lite


56 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#3
Jo håller med. Staget på Wgn är inte alls spänt iof, men det ska den väll inte behöva vara heller kanske.


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 maj 2010
#4
nej laddtrycket styrs elektroniskt med chip tro ja på dom, kolla evt:a felkoder


1 353 Inlägg
28 maj 2010
#5
m_s70R skrev:
0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

fan ja kör utan höger framhjul och det är nåt som skrapar som fan o man känner inget drag i bilen längre.

fixa den så kanske bilen går ordentligt, om du inte fattade det själv ska du inte syssla med bilar.


415 Inlägg
28 maj 2010
#6
Crille88 skrev:
m_s70R skrev:
0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

fan ja kör utan höger framhjul och det är nåt som skrapar som fan o man känner inget drag i bilen längre.

fixa den så kanske bilen går ordentligt, om du inte fattade det själv ska du inte syssla med bilar.

Alla är inte bilmekaniker. Och frågar man får man aldrig veta.
Innan jag började sitta på Garaget kunde jag inte ett SMACK om bilar. Men man lär sig något nytt varje dag.


82 Inlägg
28 maj 2010
#7
m_s70R skrev:
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Vad är det för färg på röken när du drar på?  Är den svart så får den för mycket soppa.


1 353 Inlägg
28 maj 2010
#8
OskarLB skrev:
m_s70R skrev:
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Vad är det för färg på röken när du drar på?  Är den svart så får den för mycket soppa.

yes o alla dieslar fåt på tok för mycket bensin wink :S heheh


82 Inlägg
28 maj 2010
#9
Crille88 skrev:
OskarLB skrev:
m_s70R skrev:
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Vad är det för färg på röken när du drar på?  Är den svart så får den för mycket soppa.

yes o alla dieslar fåt på tok för mycket bensin wink :S heheh

haha va? Bensinare kan ryka svart för det, men dom "bolmar" inte på samma sätt.



Sök