Ja har länge klurat på o göra egen musik, många idèer som sprakar när man sitter där ensam i lastbilen o nu vill jag komma igång.
Ge gärna tips på program ni själva använt, gärna avancerade grejer!
/Ovejävel
Tjenna ! jag skulle föreslå reason 4.0 villket är ett program som är riktigt bra om man ska göra i stort sätt vad som helst inom musik göra egna syntar å så vidare ! jobbar själv i de, bra program om man ska göra trance tex.
Andra bra saker att ha är ett keyboard med lite rattar och knappar som är ett nästan obligatoriskt tillbehör, de behöver inte vara speciellt dyra. Ett schysst ljudkort och studiohögtalare/hörlurar är bra att skaffa efter ett tag när man kommit igång.
Jag använder själv hårdvara, syntar, samplers och trummaskiner med MIDI sequencers men det är både krångligare, dyrare, tar mer plats osv så lär dig ett musikprogram med vst plugins. Då kommer du garanterar igång snabbare.
Kör Reason tillsamans med Record båda gjorda av Propellerhead. Record om du vill spela in ljud oxså som sång eller så och se till så att du har en kraftig processor gärna en quad för det krävs mycke beräkningskraft om du inte kör med externa effekter.