5690
Sök

B230f har kokat

Redneck life
357 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Hej! Detta låter kanske som en dum fråga men som min gamla gymnasielärare sa "Det finns inga dumma frågor bara dumma svar"  till saken då. har en Volvo 745gl-88 som har kokat och gick upp i temp flera gånger, bytt termostat och nu har jag lyft toppen för att bytta topplockspackning, men undrar om jag måste riktplana toppen innan jag sätter tillbaka den?

MVH// Reaser

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

515 Inlägg
31 maj 2010
Det bästa är ju att göra det, du vet ju inte m den är skev eller inte smile kostar inte mycket heller

§9 Annonsering gäller även signaturen!

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
31 maj 2010
Kolla med te.x stållinjal i längsled och tvärled. ´

Mvh

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 juni 2010
Topparna slår sig inte så lätt... Ja har kokat b23-motorer helt torra utan större problem, men somsagt, det skadar ju inte att kolla wink

Kan vara värt att byta pumpen om din kokar lätt, bytte nyligen på min 240 och den blev som ny wink Håller sig på lagom temp utan problem nu

736 Inlägg
1 juni 2010
Toppen slog sig på min när toppackningen gick, det är ju alutopp, kolla som sagt... snålhet kan straffa sig om du blåser packningen igen wink

Redneck life
357 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
toppen är på planing nu och om den va skev vet jag inte än men dom märkte att kamen va redigt speucken med så va la tur att den kom in:D

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

Sök