3756
Sök

Bytt återcirkulerande-dump på a4 avant Q 1,8ts -03, Får kvitter ljudet på låga ladd?! hjälp..

86 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#21
psyco skrev:
Monterats ridetechs åter cirkulerande nu, summa sumamrum ja den fungerar och med tanke på priset är de inte mycket att klara på men en aning knepig att ställa in. skall palla upp till 3.2 bar och har ställt in den halv vägs nu men pallar bara 0.7-0.8 skall skruva in den ett gäng varv till. Ljudet var dock inget att hurra för =/ snabbt ljud pys med högton sen lågt pysande ljud ett bra tag, började undra om de va fel först. Funderar på att ta hem en hubrid och testa men är tveksam till att den släpper ut en del ändå, är de verkligen bra?

Ok, vet inte vad min laddar än så man får väl koppla in en bar-mätare så man får lite info..
De lät ju inge kul, jag personligen vill bara ha ett snabbt ''dovt'' ljud(helst inget från dumpen). Hybrid däremot har jag hört att vissa får det att funka, men många rekomenderar det ändå inte..


Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
1 juni 2010
#22
Satte på en org dump igen tills jag får ny. Org dumpen var ny så jag inte får problem men ändå kommer kvitter effekten. satt och kollade och tror jag lista ut varför. Orginal slangarna dumpar den i luftfiltret men dumpen sitter endast några få cm från turbon. Efter som impellern lär ha en del fart när jag släppet av och ventilen öppnas har den fortfarande en sugande kraft och en del av luften som släpps ut återgår på impellern.

Inte läst på mycket om dessa så rätta gärna om jag har fel men rent logiskt sätt borde luften färdas denna väg. Har sett att vissa flyttar på dumpen borde väl teoretiskt gå med denna oxå? någon som har tips på var den kan sitta som bäst?

Tog även hem en turbo timer så lite kul få jag på bilen iaf,  morbror kommer från Malung inatt så hoppas på att få lite hjälp med den listar inte ut vilken kabel tänd läge I respektive II är =/

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm


Sök