Satte på en org dump igen tills jag får ny. Org dumpen var ny så jag inte får problem men ändå kommer kvitter effekten. satt och kollade och tror jag lista ut varför. Orginal slangarna dumpar den i luftfiltret men dumpen sitter endast några få cm från turbon. Efter som impellern lär ha en del fart när jag släppet av och ventilen öppnas har den fortfarande en sugande kraft och en del av luften som släpps ut återgår på impellern.
Inte läst på mycket om dessa så rätta gärna om jag har fel men rent logiskt sätt borde luften färdas denna väg. Har sett att vissa flyttar på dumpen borde väl teoretiskt gå med denna oxå? någon som har tips på var den kan sitta som bäst?
Tog även hem en turbo timer så lite kul få jag på bilen iaf, morbror kommer från Malung inatt så hoppas på att få lite hjälp med den listar inte ut vilken kabel tänd läge I respektive II är =/
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm