Testförare/Lastbilschafför

_Susie_
24 oktober 2006 · 11 Inlägg

Har mina funderingar att utbilda mig/bli testförare.. frågan är bara hur man bär sig åt? Någon som vet???


Sen har jag funderat på att ta lastbilskort i början av nästa år.. verkar så jäkla kung big_smile
Stämmer eller?

/Susanne

mustang gt
24 oktober 2006 · 73 Inlägg

Jag läser till testförare på en skola uppe i arjeplog. Börja med att söka till högskola/gymnasie skola som har inriktning testförare/bil ingenjör. Finns både i Arjeplog och i Luleå.

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W
BMW 530IM (2001)
_Susie_
24 oktober 2006 · 11 Inlägg

Jo, sökte och kom in på BST i arjeplog på gymnasiet.. men fick inte flytta för mammsen ;P
Tack för tipset ska kika vidare på det..!

mustang gt
24 oktober 2006 · 73 Inlägg

Jasså smile synd de för det är en fin och bra skola.

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W
BMW 530IM (2001)
_Susie_
24 oktober 2006 · 11 Inlägg

Ja... jag ville som sagt jättegärna flytta upp.. sad Men men.. Mamma bestämmer (bestämde)  hehe.

mustang gt
24 oktober 2006 · 73 Inlägg

Hehe jo det är ju så också ibland.. men men lycka till med sökandet iaf smile

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W
BMW 530IM (2001)
Mafghan
24 oktober 2006 · 353 Inlägg

get a room wink

Enjoy....
Andreas 940 -utan 940
24 oktober 2006 · 1 728 Inlägg

_Susie_ skrev:
Sen har jag funderat på att ta lastbilskort i början av nästa år.. verkar så jäkla kung big_smile
Stämmer eller?

/Susanne

Jag har kört långtradare i tre år och jag kan säga att det beror helt och hållet på vad man får för körning om det är ett bra jobb eller inte. Själv har jag kommit lindrigt undan och trivs mycket bra med min körning. smile

tobi
24 oktober 2006 · 562 Inlägg

Andreas 940 skrev:

_Susie_ skrev:
Sen har jag funderat på att ta lastbilskort i början av nästa år.. verkar så jäkla kung big_smile
Stämmer eller?

/Susanne

Jag har kört långtradare i tre år och jag kan säga att det beror helt och hållet på vad man får för körning om det är ett bra jobb eller inte. Själv har jag kommit lindrigt undan och trivs mycket bra med min körning. smile

Det finns väl skit göra i varje jobb? yikes

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
airam
24 oktober 2006 · 390 Inlägg

Jag är faktiskt inte sådär jätteimponerad av skolan i arjeplog och tycker inte du ska se det som att du missade din chans. Vill du verkligen komma in i branschen så kommer du säkert lyckas ändå! Önskar dig lycka till!

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
_Susie_
24 oktober 2006 · 11 Inlägg

Jo, att köra lastbil/långtradare har lockat mig i några år nu.. Men samtidigt tänker man ju på dålga arbetstider, stillasittande jobb, oregelbundet liv osv... men det skulle definitivt vara kul att prova på, ett tag big_smile Och som du säger "tobi" så finns det väl nackdelar och skitgöra me alla jobb...

Tack "airam" för tips o råd. smile

Senast redigerat av _Susie_ (24 oktober 2006)

Andreas 940 -utan 940
25 oktober 2006 · 1 728 Inlägg

tobi skrev:
Det finns väl skit göra i varje jobb? yikes

Självklart, men det kan vara väldigt stora skillnader när det gäller lastbilschaufförers arbetsuppgifter. En del stressar omkring i gamla skrotbilar medans andra glider runt i nya bilar utan någon större tidspress. Jag har själv haft lite sämre körningar, ett tag hade jag ett fast schema som bröt mot kör -och vilotiderna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang