9555
Sök

Har avsäkringen någonting med hur mycket effetk slutsteget ger?

667 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
tittat runt lite på budgetslutsteg driver en 15tummare med något konstigt slutsteg det är avsäkrat till 25a
det slutsteget jag tittat på är avsäkrat till 2*25 alltså 50a driver det slutsteget bättre än det jag har nu?
det jag kör med nu är 2kanals och det jag tittat på är mono det är mds T1?

Tacksam för svar

1 727 Inlägg
2 juni 2010
ANTAGLIGEN är 2x50A säkringssteget kraftigare, men det har inget med att göra HUR bra/bättre det ev. kan vara.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

667 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
ANTAGLIGEN är 2x50A säkringssteget kraftigare, men det har inget med att göra HUR bra/bättre det ev. kan vara.

Pierre

du missförstod mig, det är 2*25a du kan se det på mds.se sök bara på mds T1

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 juni 2010
Troligtvis så kan man säga ja. Men det kan även vara så (tror inte det dock) att ditt nuvarande steg är ett effektivt klass D steg och det du kollat på är ett ineffektivt klass AB, då kan uteffekten bli ungefär densamma. Så man ska inte bara stirra sig blind på säkringsstorlek.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

667 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Troligtvis så kan man säga ja. Men det kan även vara så (tror inte det dock) att ditt nuvarande steg är ett effektivt klass D steg och det du kollat på är ett ineffektivt klass AB, då kan uteffekten bli ungefär densamma. Så man ska inte bara stirra sig blind på säkringsstorlek.

det steget jag har nu är ab slusteg det också men överlag är det alltså så att ju högre ampere det är ju mer effekt?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 juni 2010
Ja rent generellt kan man säga så, om effektiviteten är ungefär lika på stegen (och det är den ju eftersom att båda är AB).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök