7395
Sök

Beställa fälgar från USA?

451 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Sitter och kikar på fälgar till A6an och har ju sett att man kan komma riktigt billigt undan om man beställer från USA. Är det någon här som har gjort det? Är lite fundersam över frakten då fälgar är ganska tunga och tar en del plats så kanske frakten blir svin dyr.

Hittade ett par 18" på utförsäljning för 6000:- med däck, det är ju sinnessjukt billigt. De lär ju kosta åtminstone 15000:- i Sverige. Om man åker på tull och moms kanske man inte tjänar så mycket på det, men det går ju att snirkla sig undan det.

RMR-Crew
478 Inlägg
28 maj 2010
Landstrom skrev:
men det går ju att snirkla sig undan det.

Hur då?

OEM <3
6 957 Inlägg
29 maj 2010
kawiZz skrev:
Landstrom skrev:

Hur då?

Känner man nån i USA kan det skickas som en gåva, samt att man kan skicka saker som "skrot"

OEM <3

RMR-Crew
478 Inlägg
29 maj 2010
Bjork skrev:
kawiZz skrev:
Landstrom skrev:

Hur då?

Känner man nån i USA kan det skickas som en gåva, samt att man kan skicka saker som "skrot"

Funkar det så bra med 4st fälgar då?

OEM <3
6 957 Inlägg
29 maj 2010
kawiZz skrev:
Bjork skrev:
kawiZz skrev:

Hur då?

Funkar det så bra med 4st fälgar då?

Ja det ska gå, vet en här på garaget som gjort detta smile

OEM <3

451 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Vad jag känner till så ska det inte spela någon roll hur stort paketet är. Står det gåva på paketet så är de det. Dock händer det ibland att de öppnar paketet i tullen för att kolla vad det innehåller och då får man hoppas att företaget inte skickade med en faktura eller kvitto i paketet, då åker man på att betala tull & moms hur som helst.

Paypal är ju att föredra om det ska skickas som gåva eller liknande.
Senast redigerat av Landstrom (1 juni 2010)

Team RmR
393 Inlägg
2 juni 2010
Bara försöka komma överrens med företaget i usa om att dom ska skriva det som gåva.
så har jag hört det vartfall

LillNaisarn
3 juni 2010
Att köpa så litet som 18" är nästan aldrig värt att göra i USA. Tänkte själv köpa ens 20" fälgar i USA men inte ens dära skiljde det speciellt mycket (skulle gå på ganska precis 9000:- med frakt+tull+moms) och köpte dom senare i sverige för 14 000:- . Det gäller att få tag i något företag som kan erbjuda billiga frakt alternativ.

Kommer själv nu att beställa mina nya fälgar från USA men då är det lite "lyxigare" fälgar än Ruff Racing fälgar. då finns det mera pengar att tjäna smile
Sen kan det vara värt att fundera mera än en gång om det är värt för billigare fälgar att köpa "over there" om det blir ev problem med fraktskada då det tar tid att skicka och är inte gratis om man skulle behöva betala själv.

Sen att skicka som gåva då SKA du kunna styrka värdet på paket(en).

OEM <3
6 957 Inlägg
4 juni 2010
LillNaisarn skrev:
Att köpa så litet som 18" är nästan aldrig värt att göra i USA. Tänkte själv köpa ens 20" fälgar i USA men inte ens dära skiljde det speciellt mycket (skulle gå på ganska precis 9000:- med frakt+tull+moms) och köpte dom senare i sverige för 14 000:- . Det gäller att få tag i något företag som kan erbjuda billiga frakt alternativ.

Kommer själv nu att beställa mina nya fälgar från USA men då är det lite "lyxigare" fälgar än Ruff Racing fälgar. då finns det mera pengar att tjäna smile
Sen kan det vara värt att fundera mera än en gång om det är värt för billigare fälgar att köpa "over there" om det blir ev problem med fraktskada då det tar tid att skicka och är inte gratis om man skulle behöva betala själv.

Sen att skicka som gåva då SKA du kunna styrka värdet på paket(en).

Är väl lite fel att säga att 18" inte är värt att köpa?
Ska man ha en värstingfälg så kan man ju göra kap t.ex. Works, Volk, Vertini etc.

OEM <3

LillNaisarn
4 juni 2010
Bjork skrev:
Är väl lite fel att säga att 18" inte är värt att köpa?
Ska man ha en värstingfälg så kan man ju göra kap t.ex. Works, Volk, Vertini etc.

Om du läser vad jag skrev lite senare i inlägget : Om du inte köper lite lyxigare fälgar, jag skrev bara som ett exempel då jag köpte nu sist ett par Ruff Racing fälgar som är allt annat än lyx fälgar att det knappt lönade sig om man skulle beställa "over there"

Vet själv vilken skillnad det är på priserna nu då man sitter och kollar på Asanti fälgar om man jämnför med företag inom EU.

1 067 Inlägg
5 juni 2010
Beställ från england istället?

Sök