9657
Sök

Riktning på högtalarkabel?

347 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Jag köpte Hollywoods kabelpaket från blekinge bilradio. Nu efter jag har kopplat in allt så ser jag att det är pilar på högtalarkablarna yikes Är det meningen att de ska kopplas in så att ljudet går i pilens riktning för att minska störningar?

Jag vet att vissa lågnivåkablar ska kopplas i en speciell riktning men finns det även högtalarkablar där det gäller?
Senast redigerat av o_lindh (6 juni 2010)

2 665 Inlägg
7 juni 2010
Ja så är det nog, Men om du märker skillnad är högst tveksamt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

6 851 Inlägg
7 juni 2010
Ja det finns högtalarkablar med riktiningsmärkning. Detta är inte alls ovanligt innom hemm HiFi/HiEnd.

560 Inlägg
7 juni 2010
Jo det finns pilar på denna högtalarkabeln, sen hur dom tänkt är en annan femma:rolleyes:.

Du kommer inte höra skillnad, har själv dragit vänster o höger olika i en bil utan att höra skillnad.

o_lindh skrev:
Jag köpte Hollywoods kabelpaket från blekinge bilradio. Nu efter jag har kopplat in allt så ser jag att det är pilar på högtalarkablarna yikes Är det meningen att de ska kopplas in så att ljudet går i pilens riktning för att minska störningar?

Jag vet att vissa lågnivåkablar ska kopplas i en speciell riktning men finns det även högtalarkablar där det gäller?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

347 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Ok, tack för svaren. Jag orkar ändå inte dra om kablarna nu så jag hoppas jag inte hör någon skillnad. Högtalarkabeln borde vara långt mindre känslig jämfört med lågnivåkabeln.

Sök