Omvandling från högnivå till lågnivå SAAB 9-5 -01 orginal stereo

Ricky9205
27 maj 2010 · 258 Inlägg

hej! smile

Som rubriken lyder. jag har en SAAB 9-5 med original stereo AS2 antagligen eftersom de inte sitter några högtalare i hatthyllan. men har en kabel som är dragen från stereon bak till skuffen som vi sökt på som vi antagligen då tror är till för högtalarna i hatthyllan. 4 kablar i en sockerbit.

jag har köpt en omvandlare från högnivå till lågnivå adapter från BRL (autoleads PC1-610 www.ljudshopen.se/produkter.aspx?refid= … roduct=641  fanns inte länk från BRL...) som vi kopplat in i den sladden i skuffen och sen en rca kabel från den till ett slutsteg som ska driva 2 basar.

slutsteget är ett kenwood kac-ps500f , jag har kopplat in jord och remote och ström till det så det lyser och så.  men grejen är att basarna spelar inget, har provat alla möjliga kopplingar på slutsteget och även bytt runt kablarna på adaptern. 

när vi sökte på sladdarna från stereon och till skuffen så var det 2 av de 4 som reagerade på alla utgångar med högtalare från stereon. och de andra 2 reagerade ingenting, (kan de va att de som reagerade va + och de andra - ?? )  antagligen är felet ngt med adaptern, alltså att få ut fungerande rca ut till slutsteget, någon som har ngra tips eller har gjort detta som kan hjälpa mig ? eller vet någon riktigt bra guide som man förstår sig på.

har sökt runt i massa andra forum men inte hittat ngt vettigt som hjälpt mig. smile

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
27 maj 2010 · 1 594 Inlägg
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Ricky9205
29 maj 2010 · 258 Inlägg

fixade en ny stereo och lite nya kablar så vart de och funka fint  smile

Aimpoint
8 juni 2010 · 12 Inlägg

Jag har kopplat in en bass i min saab vi började vid sterion men märkte snabbt att det var ngt som var fel där så kollade lite och komfram till att det sitter ett slutster redan i "den är under hansk facket vid fötterna" kopplade från basarna i dörrana om du inte hittat det än tänkte jag smile ursäkta stavningen^^

BMW 325 E36 (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang