7224
Sök

Final Cut Express 4 vs. Adobe Premiere CS3

645 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Vilket av dessa skulle ni använda om ni körde Mac? Jag har just nu CS3:an... men efter att ha stött på hur mkt problem som helst med att exportera en 10 min lång film så tryter mitt tålamod... CS3:an jag har verkar vara sjukt buggig och har spanat lite på Final Cut Express som inte är ett lika dyrt alternativ och dessutom gjort för Mac på en gång! Inte en buggigt konverterad PC-version som Premiere verkar vara... Dessutom verkar Final Cut ha en massa videoeffekter som CS3 behöver plug-ins för.

Så är det värt o köpa Final Cut Express 4?

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
12 juni 2010
Quantic skrev:
Vilket av dessa skulle ni använda om ni körde Mac? Jag har just nu CS3:an... men efter att ha stött på hur mkt problem som helst med att exportera en 10 min lång film så tryter mitt tålamod... CS3:an jag har verkar vara sjukt buggig och har spanat lite på Final Cut Express som inte är ett lika dyrt alternativ och dessutom gjort för Mac på en gång! Inte en buggigt konverterad PC-version som Premiere verkar vara... Dessutom verkar Final Cut ha en massa videoeffekter som CS3 behöver plug-ins för.

Varför inte använda iMovie? Tycker den är kanon. Andväne mig av CS till PC, kom inte helt överrens med det programmet.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

645 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
FordRSC skrev:
Quantic skrev:

Varför inte använda iMovie? Tycker den är kanon. Andväne mig av CS till PC, kom inte helt överrens med det programmet.

iMovie är inte tillräckligt avancerat för mig. Har arbetat med Premiere sen gymnasiet och kan det programmet väldigt bra. Dock så har jag lyckats läsa mig till att FCE4 inte stödjer min kameras filformat h.264 så det blir till att leva med Premiere ett tag till.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 juni 2010
Jag kör både Mac och Adobe Premiere Pro CS3. Är det Pro-versionen du också kör, så vill jag säga att den INTE kommer att mäta sig med Final Cut. Har man dessutom lärt sig Adobes "struktur" så är det grymt svårt att sätta sig in i Final Cut. Drog hem hela nya FC Studio och tänkte lära mig... men fy fasen vad svårt. Har man kört Adobe i nästan 10 år så var det inte det lättaste. Så jag kör vidare på CS3 Mac (hemma) och CS4 Windows (på jobbet).

Vad är det mer exakt som buggar vid exporteringen? Jag har inga problem i CS3 på min Mac, nämligen...

Sök