Innertak i min 740. (lossnat i framkant mot vindrutan hjälp!)

Lindahl_
31 mars 2010 · 4 Inlägg

Tjenare!
skulle vilja ha något råd om vad jag kan limma fast mitt innertak med? spraylim,limstift?
det ha lossnat i framkant mot framrutan...
taket är hur fint som helst i övrigt så det skulle va ganska trökit att förstöra det med nå skitlim!sad

Tack på förhand!
//kalle lindahl

Mr_Woods Musiker
31 mars 2010 · 472 Inlägg

Har ingen som helst erfarenhet av att limma innertak, men rent spontant känns det ju som något slags textillim skulle passa...
Kommer följa tråden då jag tänkte hjälpa svärfarsan med hans 740-innertak som också lossnat, hans bil är också fräsch (på insidan)...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
CNiilsson
31 mars 2010 · 39 Inlägg

spraylim funkar bra, eller om du tar textillim och smetar ut det till ett tunnt jämnt lager (:
Jag hade samma problem på min 740.

Volvo 240 "Köhler Racing" (1986)
Lindahl_
31 mars 2010 · 4 Inlägg

ok, ja jag satt å fundera på nå textillim jag med...
men man skulle ju bli bra förbannad om det blev fläckar egenom tyget!

Mr_Woods Musiker
31 mars 2010 · 472 Inlägg

Precis det jag också är lite rädd för...
Man ska nog vara försiktig med att applicera för mycket, sen bör det nog få torka lite innan man fäster tyget... Tänkte på textillim, bara för jag tror att det kommer hålla bäst, det bör ju tåla lite fukt menar jag!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Swirre66
1 april 2010 · 176 Inlägg

Spraylim är det bästa ................. Jag vet nån som köpte tunn trälist och klämde in under gummilistorna, det blev riktigt snyggt

Lindahl_
2 april 2010 · 4 Inlägg

okej.. ja de är väl bara å pröva då, de är ju trots allt en gammar bil;)

Lindahl_
18 juni 2010 · 4 Inlägg

har fortfarande inte fixat mitt innertak då ic,n gav upp och strax efter vxl-lådan...

ingen som har några fler förslag??

/ kalle

CJ
18 juni 2010 · 55 Inlägg

jag klädde om mitt innertak i 744an till svart. om du ska klä om det skrapa bort allt skummgummi som original tygtaket sitter på. annars lossnar skummgummit om du bara klär rakt på original. Jag passade på att ta ut hela innertaket och klä om när jag hade bakrutan borta. men ska visst gå genom en bak dörr om man fäller ihop eller ta ut framstolarna.
jag köpte spray lim. alt spraylim som man har till att klä baslådor bör väll fungera med. finns som man penslar på med.
tex lim som finns i mitten på denna sida

http://www.mamut.net/controls/shop/shop … mp;gid=119

Senast redigerat av CJ (18 juni 2010)

Mvh Cj
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 juni 2010 · 6 017 Inlägg

Byt innertak istället, lite bökigt men mycket trevligare med ett helt. Försök hitta ett svart

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang