Cheap homemade styling av peugeot 405 -95

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
9 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Lite här o var haha!

Nä men det tar i fram i skärmen när det fjädrar ut helt, bak i innerskärmen när den trycks ihop. Det är mest när den trycks ihop jag inte gillar, även om det är mest plast.. kommer en plåtkant fram kan det bli tråkigt för däcket o mig..



Opelmadness skrev:
Hmmm, var tar det i bak?

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
10 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Ouff, sicket väder.. jävla okw8 slängde ut mig från gds-hallen när jag precis hunnit lägga ett lager lack på fronten.. så det va bara o vänta på att det skulle torka, montera ögonlocken under tiden o sen packa ihop.. bastards..

Sen inte nog med det så visade det sig att fästena inte passade utan breddad bilen för mkt på frontens sidostycken, yaaayy.. svor lite grann.. jagade rätt på en rondell och svets, vilket inte var helt lätt.. Givetvis lossnar ett fäste från fronten.. ***! Men åkte till biltema köpte deras största popnitar, borrade hål (kul när man spacklat o lackat) men iaf så jag fick fast det.

Efter ett antal timmar fick jag fast fronten på bilen, ståendes ute i regnet.. Lacken ser piss ut, men jag får maskera o köra nåt lager till sen och klarlacka så det ser ok ut. Upptäckte att jag har ett hål i avgasröret precis innan slutdämparen.. måste fixas.. har en ny dämpare o muff ligger iaf.

Sen är det läckage på rutspolningen samt fastsättning av batteri som ska göras innan besiktning 15:e..

O hur petigt är det med att bogseringskroken verkligen är synlig? duger det om den sitter precis i kant med spoilern under? Sätta dit en pil?

Bild kommer.. nu ska jag duscha o äta.. puuhh.

Senast redigerat av mrpete (10 juni 2010)

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
12 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Idag har jag satt fast batteriet i skuffen, mer än så hann jag inte innan det började regna.

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
12 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Nytagen bild, kass kvalitet och färg med mobilkamera, men alltid nåt! Fronten skall lackas igen och klarlackas.

Front och ögonlock på:
http://i46.tinypic.com/5ujxtv.jpg

Nästa steg är sidokjolar, mi16-vinge, samt nya smalare lågprofildäck. Då åker man väl på en sänkning för att det ska se vettigt ut. Måste laga avgas till besiktning oxå :S

Senast redigerat av mrpete (12 juni 2010)

araazz Wtf do you want?!
12 juni 2010 · 234 Inlägg

coolt. ska följa det här lite o se hur allt blir smile

You'll always walk alone!
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
12 juni 2010 · 3 068 Inlägg

En till bild, gråskala o lite ändrade nivåer.

http://i50.tinypic.com/34isncy.jpg

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
12 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Tack! kul kul, jag ska göra allt själv är det tänkt, billigt o bra ska det va hehe. Tyvärr har jag inget garage nu o det är småsegt att va ute när det regnar o blåser. Men jag ska våldgästa ett garage i sommar, hehe.

araazz skrev:
coolt. ska följa det här lite o se hur allt blir smile

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
14 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Skulle köpa böjbar slang till luftfiltret och vindrutestreamer idag, men slangen var slut.. så det blev en svart streamer och ett slutsteg, haha

Absolut inget värstingsteg, 4-kanals Sonda GX-654
http://i47.tinypic.com/9lba6p.jpg

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
14 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Jahopp! Ljudet blev grymt mkt bättre med det nya steget! Nu ska bara diskanterna fram demonteras eller bytas ut, de låter bajs (tror det är nåt från biltema som sitter där) funderar även på att slänga upp nåt i hatthyllan när jag ändå har två kanaler lediga på steget bak.

Sen blev det lite bonnmeck på slutdämparen.. Den läckte i anslutningen.. Hade en japsdämpare låg och lite olika rör och muffar. Köpte mig en rondell på jula för 129:- o två kapskivor, funka kalas smile

Tyvärr hade jag inte riktigt rörbitar så det räckte så dämparen kom lite lite för långt in enl. min smak. Men nu låter det fint och håller tätt till besiktningen imorn.. Får hoppas de inte hittar några andra fel.. första gången jag besiktigar bilen.. tidigare protokoll visar dålig bromsverkan, men det är bytt o ska inte va nån fara..

wish me luck / Peter

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
15 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Bilen är godkänd!!!

Det enda de anmärkte på var min bristfälliga fastsättning av slutdämparen, haha men det ska fixas i dagarna.

Senast redigerat av mrpete (15 juni 2010)

peder Dorifto King Peedi Balerado
15 juni 2010 · 386 Inlägg

Gött e det!!! Nu byter vi motor!

Du kan få köpa den som är i min dimma! big_smile

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
15 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Jävligt sweet big_smile

Haha, jag tror inte jag pallar några större ingrepp nu efter strul som varit, men finns ju på papper att det står rätt till med bilen iaf.  Hade iofs varit fint med en vassare rova, hehe

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
15 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Idag fixade jag en skada på bakkofångaren, inte så snyggt med gula o blåa repor från grundfärg eller en annan bil på hörnet.. tog ingen närmare bild på det men det blev helt ok. Sen lackade jag handtagen i bilens färg och fixade b-stolpen svart istället för solblekt grå.

Ska fixa nya speglar då dessa från ridetech är alldeles för runda för bilen, inga inbyggda blinkers så det blir vita sidoblinkers istället.

Nytvättad och nybesiktigad smile
http://i49.tinypic.com/34gnabk.jpg

Senast redigerat av mrpete (15 juni 2010)

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
15 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Imorn ska jag ge mig på att försöka fixa till passformen på sidokjolarna, som inte är jättebra. De är till MI16 och går således upp till den bredare listen fram och bak, på gtx är den listen smalare. Så jag får kapa lite och fixa till kanten på dem.

I helgen kommer det inte bli nåt gjort, ska jobba på westcoast riot, metaltown o pier pressure i baren smile

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
21 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Inte blivit nåt fixat med sidokjolarna ännu, blev mkt o göra sen har jag spenderat tors-sön på piren och serverat öl till törstiga festivalmänniskor smile

Köpte en svart streamer till vindrutan, ska ge mig på att tona bakrutorna sen oxå, satte i en ny slang till luftfiltret från do88.se som leder filtret ner under bilen, ska kolla på lite olika lösningar för att få det snyggare. Köpte även 2 st 12" basar mutant engage på street performance för 549:- st, billigt o bra smile samt 2 st diskanter, Hertz DT 16 till panelen (Då jag inte var smart nog att köpa ett kitsystem från början, doh!).

En polare som är möbelsnickare ska bygga baslådan till skuffen som blir en 3-kammars bandpasslåda.

Ska även bli bättre på att ta bilder så fort kameran hittar hem från Uppsala (mkt slapp polare som inte har skickat den än!).

over & out /Peter

Edit: Just ja, fick på nya däck idag också. De jag hade var egentligen ganska snygga, dock lite ballongvarning samt att de skrapar i skärmarna bak typ hela tiden och när man svänger fullt fram. Så det blev 4st nankang AS-1 165/50 R16 på Azev 16x7,5". De ska nog lackas mattsvarta inom kort.

Senast redigerat av mrpete (21 juni 2010)

peder Dorifto King Peedi Balerado
25 juni 2010 · 386 Inlägg

Gött E Det!! :d

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang