5238
Sök

Var ansluter man en bränsletrycksmätare?

570 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
har en volvo 740 gl som jag har monterat en Malpassi 403 btr, hade tänkt montera en mätare på bränsle slangen tills jag fått råd till en elektrisk mätare, undrar om jag ska montera mätaren på slangen till fuelrailen eller slangen till returen?

den som vet får gärna svara:)

mvh stefan

8 297 Inlägg
26 juni 2010
Mätaren / givaren lär sitta innan btr'n, så slangen till railen lär ju vara enklast att sätta den om det inte finns uttag i btr'n då.

570 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Mätaren / givaren lär sitta innan btr'n, så slangen till railen lär ju vara enklast att sätta den om det inte finns uttag i btr'n då.

det finns där inte, så det funkar inte om man sätter den på returen, där är väl inget tryck?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
26 juni 2010
Stizzsee skrev:
Marlboroman skrev:

det finns där inte, så det funkar inte om man sätter den på returen, där är väl inget tryck?

Nej där har du inget systemtryck, det är ingående slang du får montera på.

edit: Tänk på att det är plastslangar så du inte bara klipper av ingående slangen, för det är svårt att trycka i nipplar eller nåt i dessa slangar.
Senast redigerat av Bensinskallen (26 juni 2010)

570 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Stizzsee skrev:
Marlboroman skrev:

Nej där har du inget systemtryck, det är ingående slang du får montera på.

edit: Tänk på att det är plastslangar så du inte bara klipper av ingående slangen, för det är svårt att trycka i nipplar eller nåt i dessa slangar.

har bytat slangen där till en vanlig bränsleslang,

nu nä'r jag har monterat min mätare så ligger trycket på 2 bar utan vaccum och 1 bar med vaccum,
undrar hur mycket den ska ligga på utan vaccum och med vaccum. du kanske vet?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 juni 2010
3bars grundtryck har jag för mig de ska vara.. alltså med ryckt vakuum slang ska du ha 3bar

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

570 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Wikstromm skrev:
3bars grundtryck har jag för mig de ska vara.. alltså med ryckt vakuum slang ska du ha 3bar

okrej ska prova det.

Sök