5219
Sök

Köra med en ljuddämpare?

1 624 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Hej, min ljuddämpare lossnade faktiskt igår och antar att jag har två st på systemet, så jag undrar om det är okej att bara köra med den dämparen som sitter efter katten så att säga? Här har ni en bild på hela systemet från katten; http://www.rakaror.o.se/Rostfrittavgass … _2,2i.html

Isåfall kommer jag att köpa ett rör som jag sätter dit istället för den bakre ljuddämparen.

Tacksam för seriösa svar, men urusel på allt som har med avgaser att göra.

5 111 Inlägg
30 juni 2010
Så länge den inte låter för illa så kvittar det om du har femton ljuddämpare eller kör helt utan. Om den kommer börja göra det kan jag inte svara på.

1 624 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Så länge den inte låter för illa så kvittar det om du har femton ljuddämpare eller kör helt utan. Om den kommer börja göra det kan jag inte svara på.

Jadu, låter en hel del. Men inte om jag kör lugnt, då låter det som en helt vanlig "japsare"

4 005 Inlägg
30 juni 2010
Hur mkt det låter är subjektiv och går inte att avgöra på ett internetforum....

Montera, sväng förbi en bilprovning och fråga (när personen är klar med en kund) om de kan lyssna i 2 sek vad de tror.

1 624 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Hur mkt det låter är subjektiv och går inte att avgöra på ett internetforum....

Montera, sväng förbi en bilprovning och fråga (när personen är klar med en kund) om de kan lyssna i 2 sek vad de tror.

Tack för tipset smile

Sök