Special hylsa till bmw

tojjan
1 juli 2010 · 36 Inlägg

Hej, ja har tappat bort "special hylsan" till hjul muttrarna, så undrar vart man kan skaffa en sån??

mvh kenny smile

BDamberg
1 juli 2010 · 311 Inlägg

Åk till närmaste däckverkstad så fixar dom det! Eller så kanske Biltema har något?

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
1 juli 2010 · 1 778 Inlägg

Ja de är ju lite svårt och veta om det är en orginal lås bult, kan du knäppa ett jort på den och lägga upp?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Iam2fast4U
1 juli 2010 · 1 534 Inlägg

fan så fort ja läste detta, blev jag orolig, så sprang ut i garaget o letade efter min egna special hylsa som var borta!! brukar ha den i handsfacket, men nu var den borta
Vände snabbt upp o ned på både bilen och garaget, men ja hittade den:D den satt i en av hjulbultarna på bilen

BMW E34 "538" (1990)
Nordic_viper
1 juli 2010 · 41 Inlägg

är det en bmworginal så bör din närmaste bmwverkstad ha en mastersats. Annars så är det bara svetsa dit en bult och snurra till lite wink

Germax
1 juli 2010 · 12 086 Inlägg

Vet att många äldre Bmw har vad det ser ut som en "universallåsbult" Alltså inte unik men man måste ha specialverktyget, typ fintandad torx. Inget jag är helt säker på men de ser verkligen inte unika ut.

Poängen är att är de en sån lär en Bmwverkstad ha nyckel, jag lossade dock mina med en 14mm insex och en slägghammare. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang