2656
Sök

Oljud bakvagn Volvo 855 GLT -97

3 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Hej, har ett irriterande oljud i bakvagnen. Det hörs inget i kupén men så fort man vevar ner rutan och kör på ojämnt underlag så hör man något skrammel ljud höger bak. Låter som två brickor som slår mot varandra. Någon som har en ide vad det kan vara. Har  hoppat lite där bak för att kolla om det kunde vara stötdämparen men då har inte oljudet uppträtt.

Tips mottages tacksamt

8 267 Inlägg
5 augusti 2009
Stötdämparfästen, tvärstagsbussningarna eller att nån fjäder inte sitter riktigt.

62 Inlägg
6 augusti 2009
Kolla de övre stötdämparfästena. Ett vanligt problem på dessa bilar!
Tacksamt med, du byter dem busenkelt innifrån bagageutrymmet.
Senast redigerat av Ullebubbe (6 augusti 2009)

3 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Hej, hittade problemet. Var ute och körde och tänkte vad händer om jag drar lite i handbromsen. Ljudet försvann.

Så åkte hem tog bort trumman rengjorde lite och justerade handbromsen och vips så skallrade det inte mer

166 Inlägg
8 juli 2010
multispped skrev:
Hej, hittade problemet. Var ute och körde och tänkte vad händer om jag drar lite i handbromsen. Ljudet försvann.

Så åkte hem tog bort trumman rengjorde lite och justerade handbromsen och vips så skallrade det inte mer

Har oxå detta problemet och jag har haft isär bromsarna i vintras och ljud kom efter någon månad när jag hade kört. Kollat bussningarna och det blir inget oljud från dom heller samt krängningshammarstaget. Ska kolla trummerna med på din smile

Sök