saker som folk tror är snyggt men är så jävla fult!

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 juli 2010 · 8 197 Inlägg

MIKK0 skrev:

Opelmadness skrev:

North skrev:

Det där håller jag verkligen inte med om. en ren och fin bil med bra puts och matta däck ser ju konstigt ut.

Det går att hålla däcken rena utan att dom blänker.. wink Polerar du upp fläktremmen så den blänker också?

Däcken kan fortfarande vara matta fast dom är rena...

Precis.. smile
Hellre det än "wet look" däck.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
j00k3 Med-lem
6 juli 2010 · 129 Inlägg

maco skrev:

Masquerade skrev:
Att plocka bort emblem från fronten är bland det fulaste man kan göra.

Stämmer inte. Nästintill alla VW´s och audis blir snyggare med emblemlösgrill (förutom golf 4 om huven inte fixas samtidigt).

Håller defenitivt inte med där! Tycker däremot att det är snyggare med emblemet. HAr aldrig förstått vittsen med att ta bort det överhuvudtaget. Men smaken är som baken

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.
R-efined
7 juli 2010 · 152 Inlägg

wonderbaums i backspegeln.....
japsdämpare på en icke japanare
osthyvel/eftermarknads vinge från tex stylingbutiken
att byta ut grillen mot äckligt styling galler från biltema
devileyes på en s40
stora fula glasfiberfrontar tex plast o son kit på en 240
ögonlock..
flygplansrattar och andra fula plastrattar
"sportpedaler" som man monterar istället för orginal
eftermarknads välxelspaks knoppar

listan kan göras lång men de var lite som jag kom på nu i skrivande stund smile

Senast redigerat av R-efined (7 juli 2010)

daaanyy
7 juli 2010 · 670 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Fox klistermärke på en bil.

Här var en som var bitter för att alla inte diggar just 740 med usa-front....

Personligen tycker jag det är ruskigt fult med bilar som har "rost"look. Fattar inte det häftiga med det alls faktiskt...

Mvh Daaanyy
epapower
7 juli 2010 · 593 Inlägg

Opelmadness skrev:

Hassoni skrev:

Jerk-R skrev:
Jag tycker att det är fruktansvärt att facelifta mellan modeller tex 740 med 940front, e36 med e46 front, 850>x70 osv osv osv. samt "styla" sin bil till S/RS/GTI/M/R/GTR/AMG/Type-R-modeller osv

Med motiveringen, varför lägga ner en massa tid, arbete och pengar på något som redan finns? wink
och dessutom så finns det ju sååååå mycket andra stylingprodukter att tillgå.. Brist på fantasi kanske? vad vet jag? Känns som att många bygger bilen enbart efter vad andra tycker..

Just det! Glömde helt bort det här med moderna "eftermarknadslysen" ala rymdskepp på äldre bilar typ 850 osv.
Bottsänkta bilar förstår jag mig inte heller på, väghållningen lär ju knappast bli bättre av det, snarare lär ju bilen vara farlig att framföra på vägen då den studsar värre än flubber!?
JÄTTEfälgar med rostiga mini-bromsar tycker jag också ser störtlöjligt ut tongue

Det finns så mycket mera, men ska väl inte skriva en roman om vad jag tycker om bilar och styling.. smile

/Jerker

En stagea(skyline kombi??) med r34 front är väl inte helt fel:) tycker jag iaf..

Stor skillnad på en snygg högprestandajapan och en seg svenssonbil.. wink

Intressant läsning, lite kul att du försöker och vara rolig med dina kommentarer om volvo både här och där i tråden.

Pssst, 850t5 är på 225hk ORGINAL.. Va hade du i din MG sa du? Så säga "seg svenssonbil" är inte det lite kasta sten i glashus i ditt fall?

Till ämnet!!!, så tycker jag små fälgar med ballongdäck är fult och bilar med jätte kjolpaket.

mvh

2-D Faderator
7 juli 2010 · 637 Inlägg

epapower skrev:

Opelmadness skrev:

Hassoni skrev:

En stagea(skyline kombi??) med r34 front är väl inte helt fel:) tycker jag iaf..

Stor skillnad på en snygg högprestandajapan och en seg svenssonbil.. wink

Intressant läsning, lite kul att du försöker och vara rolig med dina kommentarer om volvo både här och där i tråden.

Pssst, 850t5 är på 225hk ORGINAL.. Va hade du i din MG sa du? Så säga "seg svenssonbil" är inte det lite kasta sten i glashus i ditt fall?

Till ämnet!!!, så tycker jag små fälgar med ballongdäck är fult och bilar med jätte kjolpaket.

mvh

Om man är inne på det här forumet över huvud taget och tar idéer så tycker jag det verkar som man bygger efter vad andra tycker.. Och att facelifta t.ex. en Volvo V70 Classic med R paket är väll bl.a för man tycker R:en är snygg och linjerna är ju helt rätt att sätta på sin V70 istället för ett ufo-paket, Många tycker det blir stilrenare och det passar bilen mer skulle jag tro wink
Till ämnet:

Lexusljus
Extrema bodykits
Plastdetaljer i kromfärg
Det är Top 3 vad jag tycker är förjävla fult.. smile

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Lindberg88
7 juli 2010 · 1 418 Inlägg

epapower skrev:

Opelmadness skrev:

Hassoni skrev:

En stagea(skyline kombi??) med r34 front är väl inte helt fel:) tycker jag iaf..

Stor skillnad på en snygg högprestandajapan och en seg svenssonbil.. wink

Intressant läsning, lite kul att du försöker och vara rolig med dina kommentarer om volvo både här och där i tråden.

Pssst, 850t5 är på 225hk ORGINAL.. Va hade du i din MG sa du? Så säga "seg svenssonbil" är inte det lite kasta sten i glashus i ditt fall?

Till ämnet!!!, så tycker jag små fälgar med ballongdäck är fult och bilar med jätte kjolpaket.

mvh

Jaha så bara för att en bil har 225 hästar så är den snabb?
Hästarna säger inte mycket, antal kilo per häst som är intressant....

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 juli 2010 · 8 197 Inlägg

epapower skrev:

Opelmadness skrev:

Hassoni skrev:

En stagea(skyline kombi??) med r34 front är väl inte helt fel:) tycker jag iaf..

Stor skillnad på en snygg högprestandajapan och en seg svenssonbil.. wink

Intressant läsning, lite kul att du försöker och vara rolig med dina kommentarer om volvo både här och där i tråden.

Pssst, 850t5 är på 225hk ORGINAL.. Va hade du i din MG sa du? Så säga "seg svenssonbil" är inte det lite kasta sten i glashus i ditt fall?

Till ämnet!!!, så tycker jag små fälgar med ballongdäck är fult och bilar med jätte kjolpaket.

mvh

Sega svensson bilar är inte riktat till bara volvo, och vad min bil beträffar vet jag inte ens vad den har med detta fall att göra då den hänger lätt på en t5.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 juli 2010 · 8 197 Inlägg

Lindberg88 skrev:

epapower skrev:

Opelmadness skrev:
Stor skillnad på en snygg högprestandajapan och en seg svenssonbil.. wink

Intressant läsning, lite kul att du försöker och vara rolig med dina kommentarer om volvo både här och där i tråden.

Pssst, 850t5 är på 225hk ORGINAL.. Va hade du i din MG sa du? Så säga "seg svenssonbil" är inte det lite kasta sten i glashus i ditt fall?

Till ämnet!!!, så tycker jag små fälgar med ballongdäck är fult och bilar med jätte kjolpaket.

mvh

Jaha så bara för att en bil har 225 hästar så är den snabb?
Hästarna säger inte mycket, antal kilo per häst som är intressant....

Precis vad jag tänkte... T5 på 225 hk har 0-100 på samma tid som min lilla... tongue
EDIT: Sorry för OT.

Senast redigerat av Opelmadness (7 juli 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
MIKK0 Designer.
7 juli 2010 · 1 260 Inlägg

Opelmadness skrev:

Lindberg88 skrev:

epapower skrev:

Intressant läsning, lite kul att du försöker och vara rolig med dina kommentarer om volvo både här och där i tråden.

Pssst, 850t5 är på 225hk ORGINAL.. Va hade du i din MG sa du? Så säga "seg svenssonbil" är inte det lite kasta sten i glashus i ditt fall?

Till ämnet!!!, så tycker jag små fälgar med ballongdäck är fult och bilar med jätte kjolpaket.

mvh

Jaha så bara för att en bil har 225 hästar så är den snabb?
Hästarna säger inte mycket, antal kilo per häst som är intressant....

Precis vad jag tänkte... T5 på 225 hk har 0-100 på samma tid som min lilla... tongue

850 T5 är väll en relativt seg bil, knappast nått prestanda monster. Men för att vara en svensson bil är den väll relativt snabb antar jag.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
MrMiyagi
7 juli 2010 · 183 Inlägg

Att ens försöka styla en volvo är FEL, kan inte bli fulare tycker jag.

TireSlayer Tvivlare
7 juli 2010 · 2 266 Inlägg

Sen får man ju skilja på "snyggt" och "coolt". Jag kan tycka rusty-look är coolt men verkligen inte snyggt.

http://i5.photobucket.com/albums/y190/robbs808/dildo.jpg

^
den sortens växelspaksknopp tycker jag är cool, men den är inte snygg smile

Senast redigerat av MantaRobin (7 juli 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 juli 2010 · 8 197 Inlägg

MantaRobin skrev:
Sen får man ju skilja på "snyggt" och "coolt". Jag kan tycka rusty-look är coolt men verkligen inte snyggt.

http://i5.photobucket.com/albums/y190/r … /dildo.jpg

^
den sortens växelspaksknopp tycker jag är cool, men den är inte snygg smile

lol
Ser rent av ut som en lavalampa..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Qkeeper
8 juli 2010 · 77 Inlägg

Många roliga kommentarer och delade åsikter. Själv håller jag med många andra man ska styla den som man själv gillar.

Själv tycker jag det ska vara stilrent! Köp ett par fina fälgar, sänk den några cm, tonade rutor, fräscha upp blekt plast t.ex klarlacka bromsljus osv.. Allt ska vara fuktionsdugligt inga klappsänkningar så man sitter fast på fartguppen... Funktionalitet och stilrenhet!

Knugcab
8 juli 2010 · 5 111 Inlägg

Nätgrill har tagits upp här i tråden... Håller med för det mesta.

Men jag måste specificera någonting som ser ännu värre ut än det mesta, och det är nätgrill på Saab. Åtminstone så länge nätet är blankt och inte svartlackat eller liknande.

Då pratar jag om modeller som 900, 9000, gamla 9-5 och 9-3 med sin kraftiga kromade grillram. Att då bakom det sätta ett blankt nät blir som bara för mycket och ser konstigt ut i mina ögon, plottrigt. Skumt nog så verkar ju nätgrillarna vara mer eller mindre på utdöende på de flesta bilar UTOM Saab, där tycker jag det fortfarande hamnar på var och varannan....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
InX-Engineering
8 juli 2010 · 138 Inlägg

Värsta jag sett var en S60 T5 som med lite styling kan bli riktigt grymma men denna som jag såg (utanför T-Centralen idag) Den här hade en stor fet vinge (lackad i orginal kulör) med bromsljus neon som syntes även när de var släckta, Snyggt avgassystem men slutrören var tejpade med "kolfiber" Tejp Framsäten klädda i blått med svart text TUNING. Framstreamer med texten Drift, drifting eller liknande. Sportratt i trä och dekaler med HKS/Apexi/Greddy/Blitz eller andra japanska trimfirmors dekaler. Sedan får vi inte glömma silver lackade lister stort kjolpaket och den såg kapad ut några varv, Paketet var typ löst. Bilen var röd.

Förlåt om nu ägaren av bilen finns på GORG

Självklart finns det olika smaker bland folk men vissa kan verkligen inte styla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang