4657
Sök

Problem med att starta Cubase SX 3

482 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
Tjenare.
Det är såhär att jag har laddat hem cubase sx 3 i en .rar fil och extractat det.
Jag installerade sedan programmet.
Jag tänkte sedan ifall det behövdes crack, så jag gick in i mappen "Crack" som fanns i mappen där jag extractat .rar filen och finner att det endast finns en fil "dongle.dll". Iaf så testar jag starta programmet både med och utan "dongle.dll" i cubase mappen, och båda gångerna får jag upp en error där det står:

"Application ' Cubase SX 3.0' has caused the following error:

-> No protection device connected."

Jag undrar vad man behöver göra för att kunna starta programmet och använda det.
(Förutom att köpa det)

Tack på förhand

Mvh

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
1 november 2006
Antagligen ska de finnas en fil till som heter "dongle.dll", i mappen du laddade ner, leta upp den, kopiera/klipp ut, och klistra in i crack mappen. De brukar funka.

Allt för den där jävla hatten!

482 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
finns ingen "dongle.dll" där jag installerat programmet hmm

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
1 november 2006
Slovenian skrev:

Finns de en crack mapp där du installerade programmet då? Isåfall ska du göra så här: Kopiera dongle.dll filen som ligger i den nedladdade mappen, inte där du installerade programmet, sen klistrar du in den filen i crack mappen i de installerade programmet.

Kan tyvärr inte komma på mer nu hmm...får hoppas att  de löser sig.
Senast redigerat av THEBADGUY (1 november 2006)

482 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Slovenian skrev:

Finns de en crack mapp där du installerade programmet då? Isåfall ska du göra så här: Kopiera filen som ligger i den nedladdade mappen, inte där du installerade programmet, sen klistrar du in den filen i crack mappen i de installerade programmet.

Nepps finns ej det heller hmm .. sitter här och försöker googla runt efter att hitta vad problemet är. Tydligen flera som fått det, dvs ngn måste kommit på en lösning big_smile

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
1 november 2006
Slovenian skrev:
THEBADGUY skrev:
Slovenian skrev:

Finns de en crack mapp där du installerade programmet då? Isåfall ska du göra så här: Kopiera filen som ligger i den nedladdade mappen, inte där du installerade programmet, sen klistrar du in den filen i crack mappen i de installerade programmet.

Nepps finns ej det heller hmm .. sitter här och försöker googla runt efter att hitta vad problemet är. Tydligen flera som fått det, dvs ngn måste kommit på en lösning big_smile

Hm..va f*n....de var lustigt.... hmm

Sök