Söker någon med erfarenhet profitexx kondensator. BILDER!

nis
11 juli 2010 · 159 Inlägg

någon som har erfarenhet av profitexx kondensatorer, i detta fall en 3F. kopplade in den i torsdags, körde fredag utan problem, laddade batteriet på fredag kväll sedan dess har bilen stått. nu när jag kommer ut till den och öppnar bagaget så ser jag att det lyser en gul lampa på kondensatorn, och hittar ingen information om vad det är för ngt.
lampa lyser men bilen på, bilen av, stereon på och stereon av. med andra ord, hela tiden.

Är det någon som vet vad det är för lampa?

http://www.geting.se/image.php/251343-2DSCN9975.JPG
klicka på den för större bild, lampan markerad med röd ring.

http://www.geting.se/image.php/251344-DSCN9979.JPG
utan blixt, därför lite suddig, men man ser den gula lampan.

Senast redigerat av nis (11 juli 2010)

Nexius
12 juli 2010 · 414 Inlägg

hur har du kopplat remote kabeln ?

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
nis
12 juli 2010 · 159 Inlägg

Nexius skrev:
hur har du kopplat remote kabeln ?

har inte kopplat in ngn remotekabel.
satte dit minus och sedan laddade jag upp kondensatorn med motståndet som följde med, satte dit pluskabel och sedan lyste den.

Kom även fram till imorse att lampan kan ha lyst hela tiden, bara att jag inte sett det då det inte varit nog mörkt.

Zzoink
12 juli 2010 · 1 229 Inlägg

du tror inte det kan vara att den är på och funkar? smile

kalle_kalle
12 juli 2010 · 2 914 Inlägg

precis its up and running,

TooS Hjultomte
12 juli 2010 · 1 500 Inlägg

Den gula lyser alltid eller ja när den e "standby" o inte voltmätarn lyser tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Nexius
12 juli 2010 · 414 Inlägg

min kondensator lyser hela tiden gult när den inte ska vara igång och grönt när den går igång samt att volt mätaren lyser .

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
nis
12 juli 2010 · 159 Inlägg

jo det kan vara standby. den lyser alltid, och bara gult. även när voltmätaren är på.
dock så verkar den inte dra nå mkt ström iaf. vad jag såg så fanns det ingen stanns att koppla in ngn remote så...

nis
14 juli 2010 · 159 Inlägg

ja, lampan lyser fortfarande. håller på att mäta om det försvinner någon ström nu. mätte batteriet (12.62) för 3 timmar sedan och ska kolla om ca  timmar igen.

nis
14 juli 2010 · 159 Inlägg

varit ute å mätt batteriet nu, 12.50, förut var det 12.62, så den drar tjuvström.
vart / hur kopplar man in en remote på kondensatorn?

Drönirettab
14 juli 2010 · 21 761 Inlägg

När du mätte 12,62 V, hade bilen varit igång relativt nyligen då?

För att vara riktigt säker på ifall det verkligen drar tjuvström så bör du göra en tjuvströmsmätning med multimetern. Den där lilla lampan på kondingen borde rimligtvis vara en enkel lysdiod och såna ska inte dra mer än kanske 5-10 mA eller liknande. smile

nis
15 juli 2010 · 159 Inlägg

Drönirettab skrev:
När du mätte 12,62 V, hade bilen varit igång relativt nyligen då?

För att vara riktigt säker på ifall det verkligen drar tjuvström så bör du göra en tjuvströmsmätning med multimetern. Den där lilla lampan på kondingen borde rimligtvis vara en enkel lysdiod och såna ska inte dra mer än kanske 5-10 mA eller liknande. smile

det hade gått ca 1.5 timme från senast körning till mätning, stängde av bilen runt halv 9, mätte vid 10.00 och bilen stod helt still tills kl 15.00 när jag mätte igen.
kl 10.00 så sa multimetern 12.62
kl 15.00 så sa multimetern 12.50

ChriZtoffer GAS democar 2018!
15 juli 2010 · 8 744 Inlägg

8 timmar brukar man ska vänta från senaste laddning/körning innan batteriet har nått sin vilospänning, så 1,5 timme är nog lite för lite. Och som sagt, en liten diod ska inte kunna dra så mycket ström.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang