S40 med trasig fönsterlhiss!

C-Andersson
13 juli 2010 · 18 Inlägg

Hej!
Är på g att köpa en s40 classic -04 med 14000 mil på mätaren
Elhissen på förarsidan fungerar inte, hissen orkar föra rutan en bit och sedan för motorn bara ett jävla liv och jag undrar om någon råkat ut för detta innan samt vad det kan vara. Är det motorn eller är det någonting annat som kärvar?

Kan det bli dyrt?

Tacksam för hjälp!

yoppe
13 juli 2010 · 388 Inlägg

om clipsen som rutan sitter i eller blir utslitna eller går sönder kan rutan komma ur sitt spår så att säga då brukar det bete sig som du beskriver.

Senast redigerat av yoppe (13 juli 2010)

C-Andersson
13 juli 2010 · 18 Inlägg

Ok.. men de låter som nya clips å haka i den igen då eller?
Någonting man kan plocka ner och fixa relativt enkelt själv?

yoppe
14 juli 2010 · 388 Inlägg

Clipsen är inte dyra och fixar det själv gör man om man har tålamod och lite mekarvana ett tips är haynes boken till s/v 40 som hjälp väl värd dom 2-300 kr den kostar.

DarKMaNs Snabbast går först i kön
14 juli 2010 · 146 Inlägg

jag har precis fått min fönsterhiss utbytt, det som vanligast är att vajern frasar upp sig i höljet och då blir det trögstyrt och hissar endast upp lite eller hälften, så var det på min.

Men det gick på garanti, de fick även byta ut elmotorn, så det är bra om du checkar den med!

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
C-Andersson
15 juli 2010 · 18 Inlägg

Ok, ska kika på de om jag hittar någon mer s40 med samma problem för den aktuella blev tyvärr såld sad

Någon här som har någonting att säga om saab 9-3 ss? är -03 (första årsmodellen) ok? En bra bil för övrigt?

Ska se om det kan vara något smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang