Hejsan!
Har vissa datorproblem med min Hp, modell okänd men en ca 1 år gammal, 15.6 tums skärm och troligen i 4 000 kr`s klassen som ny skulle jag gissa(ej stulen, gåva!)
Det började enkelt med att laddaren gav upp, bytte den efter många om och men mot en ny, bara för att upptäcka att datorjäveln slutat ladda istället. den startar och går men svarar bara lite fint "ansluten, men laddas inte" när jag kollar energistatusen. har kollat inställningar osv. Går iaf lite snällt tillbaka med datorn till butiken, men händelsevis har garantin råkat gått ut, och jag sa upp försäkringen ca 1 månad tillbaka:/
Så nu är saken den att datorn lägger av så fort laddkabeln bara glappar till litegrann, dessutom har datorn börjat bugga och jävlas med mig på alla de sätt den kan.
att stänga ner processfönster(tänk att flytta musik till mp3 spelare tex) går inte, fönstren fastnar nere i aktivitetsfältet och stannar där.
Den har tagit bort diverse mappar på eget bevåg.
Jag kan inte ändra namn på mappar utan att datorn ger upp?
Den visar inte miniatyrer på bilder längre?!?!?!?!?!? det nästan mest irriterande som stör mig något alldeles oerhört.
kan allt detta lösas(utom själva hårdvaruproblemet med laddningen förstås) genom en formatering och ev. konvertering till Windows 7? en formatering är väll att återgå till som den var vid leverans, eller?
Och är Windows 7 mycket bättre än vista? Har hört att vista är lika buggigt, eländigt och dåligt som att köpa en ny BMW:)
Jag har inte ekonomin till att byta och ser inte heller någon anledning till det eftersom jag älskar min HP, men den är för krånglig för att förstå och pilla på och den blir gnällig och trasig inombords om jag slår på den, litegrann som en tjej faktiskt.
Mvh Hedning, datorokunnig.
Märkesbög