11234
Sök

Hitta en bra väg från kupén till batteriet. (renault megane 2)

3 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
Hallå gott folk. Nu är det så att jag ska sätta in ett slutsteg och en baslåda i min renault megane 2. Är det någon som vet en lätt/bra väg att gå för att komma till batteriet ? jag har kollat bilen och jag kan inte hitta någon bra väg, så om det är någon här som har gjort det på en renault megane 2 så får ni gärna berätta hur ni gick till väga.

Jag har dragit sladdarna längs listen på förarsidan och försöker hitta en väg till batteriet därifrån.

Skulle uppskatta all hjälp. Om ni inte förstår vad jag menar så tveka inte att skriva det.. smile!

Ciao!

ohshit
1 285 Inlägg
16 juli 2010
har för mig det finns hål bakom säkringsboxen, annars så letar du efter små "gummipluppar" som du e.v tar bort & trär igenom, annars i värsta fall så blir det att borra nytt hål.

Lycka till!

The löwer class.

3 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
tackar. jag ska kolla närmare på detta smile!

3 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
Jag kollade närmare och hittade inget hål bakom säkringsboxen. Dessa plupparna man skulle ta bort tog jag bort men där satt en skruv bakom. Jag vill helst inte borra hål där hmm...Finns det inget annat sätt ?

///André

16 197 Inlägg
16 juli 2010
de e väl bara borra?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

ohshit
1 285 Inlägg
17 juli 2010
precs som EA säger, finns det inga hål redan så blire ju att borra, tänk också på att sätta skydd runt kabeln eller det borrade hålet så hålet inte "skär" sönder kabeln.

The löwer class.

Sök