4308
Sök

Efterlyser någon som kan blästra, rikta och lacka fälgar i Göteborg lr nära!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
Hej!

De fälgarna jag kom över på nätet visade sig vara i betydligt sämre skick än säljaren uppgivit, känns riktigt surt när man ändå betalat en del slantar för dem. Fälgarna är 4 st ATS CUP 15x7".

Han skrev att de var i renoveringsskick, vilket kan betyda att de behöver renoveras eller är renoverade.. frågade om det betydde dåligt skick och får som svar att de INTE är i dåligt skick.. Lät ju bra så jag slog till efter jag fått se en en bild (som egentligen var lite för dålig att bedöma).

När fälgarna kommer är de kantstötta typ överallt och det ser ut som killen kört rakt på trottoarkanter här o var, dessutom saknas en centrumkåpa. Kanten vid lackeringen av fälgen är också kass..

Så jag skulle hemskt gärna ha rekommendationer till firma/person som skulle vilja ta sig an fälgarna, helst med ett ungefärligt pris också. Det ska helst vara i Göteborg, men i angränsande kommuner funkar också, jag tänker inte skicka dem med bussgods iaf.

Mvh / Peter

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
fan det var ju inte billigt direkt.. man har ju hört om folk som fått fälgar blästrade o lackade för en tusenlapp.. var finns dessa godingar?

Saaboholic
3 129 Inlägg
20 juli 2010
Jag har en kille som lackar fälgar i Trollhättan, vet dock inte om han blästrar åså också tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Okok, låter bra, då kanske jag återkommer när det är aktuellt. Har lättmetallfälgar jag vill göra iordning innan jag slänger på vinterdäcken på dem, så jag har gott om tid till det smile

Tackar / Peter

hedley skrev:
Jag har en kille som lackar fälgar i Trollhättan, vet dock inte om han blästrar åså också tongue

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 juli 2010
mrpete skrev:
Okok, låter bra, då kanske jag återkommer när det är aktuellt. Har lättmetallfälgar jag vill göra iordning innan jag slänger på vinterdäcken på dem, så jag har gott om tid till det smile

Tackar / Peter

hedley skrev:

Inga problem, du råkar inte veta någon som renoverar fälgar? dvs lagar kantstötningar åså tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

213 Inlägg
22 juli 2010
Pulverteknik i Kungälv blästrar och lackar fälgar.
Riktigt bra firma.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
hedley skrev:
Inga problem, du råkar inte veta någon som renoverar fälgar? dvs lagar kantstötningar åså tongue

Nej inte nu som det ser ut tyvärr.. Jag ska till farsan nästa vecka (utanför Uppsala) och han har bläster och så, men inga grejer för att rikta eller laga direkt.. repor och så är ju inte så svårt att lägga i och slipa ner, värre om man kört på en saftig sten så fälgkanten är intryckt..

Sök