Billiga kraftigt bilbatterier

ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Hur ska du använda anläggning, bara när du glider omkring eller ska du stå vid korvmojjen på lördagkvällar och skrämma moppeligan?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
almadeus
22 juli 2010 · 215 Inlägg

Jag har två hollywood spv70, kan inte säga något dåligt om dom wink

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
tarmac
22 juli 2010 · 23 Inlägg

Vad du behöver beror på HUR du skall använda anläggningen... och vad du skall driva.
Antar att det mest kommer åka runt och spela? Isf behöver du inte tänka på Ah. Det behöver du bara bry dig om ifall du skall stå och spela en massa utan att bilen eller nån laddning är på.
Skall du spela när du kör eller mindre stillastående stunder så är optima riktigt vassa. Har du bra mos i stereon så är det hur snabbt batteriet kan lämna ifrån sig strömmen, inte hur länge som är det viktiga.
Men... Oavsett vilket batteri du köper. Har du en kraftig anläggning kan det även vara bra att skaffa dig en fet kondensator (eller flera mindre), då dessa kan lämna ifrån sig strömmen snabbare än ett batteri.

Senast redigerat av tarmac (22 juli 2010)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Kondensator är det sista man ska köpa, batterier och bra kablar är absolut viktigare! Och med bra batterier (Banner, Optima, Stinger o.s.v) så är en kondensator nära på överflödig, det den kan hjälpa till med är mellanregister och i viss mån midbas.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
torhild
22 juli 2010 · 21 Inlägg

tarmac skrev:
Vad du behöver beror på HUR du skall använda anläggningen... och vad du skall driva.
Antar att det mest kommer åka runt och spela? Isf behöver du inte tänka på Ah. Det behöver du bara bry dig om ifall du skall stå och spela en massa utan att bilen eller nån laddning är på.
Skall du spela när du kör eller mindre stillastående stunder så är optima riktigt vassa. Har du bra mos i stereon så är det hur snabbt batteriet kan lämna ifrån sig strömmen, inte hur länge som är det viktiga.
Men... Oavsett vilket batteri du köper. Har du en kraftig anläggning kan det även vara bra att skaffa dig en fet kondensator (eller flera mindre), då dessa kan lämna ifrån sig strömmen snabbare än ett batteri.

Jag kommer driva ett lagom ljudsystem

1 st GAS Alpha 5,25" kitsystem som drivs av stereon
1 st Rockford Fosgate P2 12" Subwoofer som drivs av Rockford Fosgate P6002

Kommer för det mesta att spela stillastående, men ganska sakta isåfall.



ChriZtoffer skrev:
Hur ska du använda anläggning, bara när du glider omkring eller ska du stå vid korvmojjen på lördagkvällar och skrämma moppeligan?

Kommer för det mesta att spela stillastående, men ganska sakta isåfall.

almadeus
22 juli 2010 · 215 Inlägg

spela sakta? slow motion låtar? lol

Senast redigerat av Punti (22 juli 2010)

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
pilemannen
22 juli 2010 · 43 Inlägg

http://dbakuten.se/detail-item_id-12103 här har du ett bra batteri för vettiga pengar

Senast redigerat av pilemannen (22 juli 2010)

DKn
23 juli 2010 · 535 Inlägg

kan ju ingenting om detta då, så min fråga är väl egentligen väldigt dum, men jag frågar endå för att jag vill veta?
varför kan man inte åka och köpa ett stort batteri på tillexempel biltema?

Drönirettab
23 juli 2010 · 21 761 Inlägg

torhild skrev:
ett för BARA ljudsystemet (letar efter).

torhild skrev:
1 st GAS Alpha 5,25" kitsystem som drivs av stereon
1 st Rockford Fosgate P2 12" Subwoofer som drivs av Rockford Fosgate P6002

Kommer för det mesta att spela stillastående

Eftersom du tänker använda batteriet speciellt för ljudanläggningen så ska batteriet tåla en del djupurladdningar, dessutom behöver egentligen inte batteriet vara monsterkraftigt för att "orka" med just den där anläggningen.

Banner och Stinger används till bilstereo med bra resultat enligt de som har såna batterier. Trojanbatteriet hos dbakuten ska också fungera bra, Trojans batterier är gjorda för många djupurladdningar. smile

Drönirettab
23 juli 2010 · 21 761 Inlägg

DKn skrev:
kan ju ingenting om detta då, så min fråga är väl egentligen väldigt dum, men jag frågar endå för att jag vill veta?
varför kan man inte åka och köpa ett stort batteri på tillexempel biltema?

Det kan man göra om man vill, frågan är nog vilket som anses vara mest prisvärt med tanke på tåligheten mot djupurladdningar och startström. smile

torhild
23 juli 2010 · 21 Inlägg

Drönirettab skrev:

torhild skrev:
ett för BARA ljudsystemet (letar efter).

torhild skrev:
1 st GAS Alpha 5,25" kitsystem som drivs av stereon
1 st Rockford Fosgate P2 12" Subwoofer som drivs av Rockford Fosgate P6002

Kommer för det mesta att spela stillastående

Eftersom du tänker använda batteriet speciellt för ljudanläggningen så ska batteriet tåla en del djupurladdningar, dessutom behöver egentligen inte batteriet vara monsterkraftigt för att "orka" med just den där anläggningen.

Banner och Stinger används till bilstereo med bra resultat enligt de som har såna batterier. Trojanbatteriet hos dbakuten ska också fungera bra, Trojans batterier är gjorda för många djupurladdningar. smile

Okej, jo trojan batteriet värkade väldigt prisvärt smile Men som jag skrev i första inlägget jag att vill kunna byta upp mig utan att måste byta batteri i framtiden smile

torhild
23 juli 2010 · 21 Inlägg

Kommer det dra mycket mera ström om jag har ett 4kanalssteg till och driver antingen 2st 5,25or eller 4st? Det är ett litet steg som inte är på många watt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang