Demontera dörrpanel på en Audi A4 (8E) - 02

elonen
28 juni 2010 · 11 Inlägg

Tjena.
Satt en bra stund igår söndags kväll i ett försök att få loss dörrpanelen på min Audi A4 (8E) -02. Efter att ha sett i liknande forum så skall det finnas 4 st guldpläterade skruvar strax ovanför dörrhandtaget, sedan en svart skruv under dörren. Dessa är loss, men det känns precis som om den sitter fast strax bakom dörrhandtaget när jag kikar in med en ficklampa bakom dörrpanelen. Jag letar förgäves efter en möjlighet att se efter eventuellt resterande skruvar, för den sitter fortfarande stenhårt fast. Det finns ett hål strax under handtaget, men det leder ingenstans, finner ingen skruv eller liknande. Någon som har en idé? Tanken är att byta ut originalhögtalarna.

Mycket tacksam för svar.

stevett
28 juni 2010 · 298 Inlägg

Det ska sitta en skruv under hållet i hantaget, gjorde det på min iallafall,

Mvh stefan

Black widow
elonen
29 juni 2010 · 11 Inlägg

Jag förstår. Var den svår att se, eller var skruven bakom tyg eller liknande? Jag kan tusan med inte hitta den.

jimmyostrom
29 juni 2010 · 560 Inlägg

Har du tagit bort skuven uppe vid rutan bakom plastgummit?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
NismoP11
29 juni 2010 · 205 Inlägg

Det finns 1 skruv under luckan som sitter vid handtaget som du håller när du stänger dörren inne i bilen det som har alla knappar till elhissar och liknande. Sen är det lätt våld som gäller.

Jimmyostrom: Så vitt jag vet så finns det ingen skruv bakom plastgummit på den.

Senast redigerat av NismoP11 (29 juni 2010)

Audi A4 (2002)
elonen
25 juli 2010 · 11 Inlägg

Har fått loss alla dörrpaneler nu och gjort det som skulle göras. Ni ska ha stort tack för hjälpen.

//Leon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang