En 6.5a per dörr kommer att hamna längst ner längst fram på dörrsidorna i en Bmw E39.
Har provlyssnat ett bra tag och kommit fram till att det jag tycker skapar bäst ljudbild är när högtalarna är vinklade lätt uppåt och lätt framåt, dvs spelar in lite där man har fötterna.
Vinklar jag dem istället mot mig så kommer rösterna mer och mer från den dörrsidan man sitter vid vilket är jobbigt.
Är inte säker på att det är smart att vinkla dem framåt men jag tyckte att det var så ljudbilden centrerades bäst. Jag gör inte bort mig när jag vinklar dem framåt va?
Men du har väl möjlighet till att köra tidskomp? Då kan du ju få ljudbilden på rätt ställe även om du vinklar högtalarna så som man brukar.
Det är sant, men samtidigt vill jag ju ha det så bra som möjligt utan tidskomp för att sedan om det behövs finjustera med tidskomp. Detta gör ju även att båda i framsätet får det bra Får hoppas att det blir bra, aldrig sett någon göra så tidigare.
Helt rätt tänkt! Men tänkte så du inte får andra problem vid vinklingen av middarna, vist du kanske får ljudbilden rätt med den vinkling som du har nu men istället så blir tonaliteten konstig.
När jag provlyssnade testade lät det mindre nere vid fötterna med dem svagt vinklade framåt än vinklade rakt ut. Testade med jonny cash och mer mansröst har jag svårt att hitta.
Blir som det blir nu, så bara att hoppas på det bästa. Tack för den feedback jag fått.