5657
Sök

Knaster ur högtalare Peugeot 607 2003

bihfocus
25 mars 2010
Trådstartare
Hej

Har en Peugeot 2003 607 med cd växlare. Ibland så kanstrar det ur högtalarna och ibland smäller det till så man blir livrädd. Någon som känner igen fenomenet? Enl Peugeot finns det något bak i skuffen en kondensor man byter men det är inte 100% att det försvinner. Enl dem har de bytt på en bil och det försvann men inte att det kommer göra samma sak på min bil.

De vill ha 873:- med byte ink reservdel. Någon som haft/har en 607:a mend liknande symptom.

Tack på förhand...

3 187 Inlägg
25 mars 2010
bihfocus skrev:
Hej

Har en Peugeot 2003 607 med cd växlare. Ibland så kanstrar det ur högtalarna och ibland smäller det till så man blir livrädd. Någon som känner igen fenomenet? Enl Peugeot finns det något bak i skuffen en kondensor man byter men det är inte 100% att det försvinner. Enl dem har de bytt på en bil och det försvann men inte att det kommer göra samma sak på min bil.

De vill ha 873:- med byte ink reservdel. Någon som haft/har en 607:a mend liknande symptom.

Tack på förhand...

kör du högtalarna på stereon eller på slutsteg?

bihfocus
26 mars 2010
Trådstartare
De körs på det originala slutsteget det är ett JBL system i bilen original
Senast redigerat av bihfocus (26 mars 2010)

3 187 Inlägg
26 mars 2010
bihfocus skrev:

okej, brukar knastra i högtalarna när man har dålig jord, knastrar det t.ex. när du byter låt på cd:en?
knastrar det alltid eller bara ibland?

bihfocus
27 mars 2010
Trådstartare
big-jepp skrev:
bihfocus skrev:

okej, brukar knastra i högtalarna när man har dålig jord, knastrar det t.ex. när du byter låt på cd:en?
knastrar det alltid eller bara ibland?

Knastrar bara ibland. Sen kommer den jädra smällebn så man blir livrädd.

bihfocus
28 juli 2010
Trådstartare
Tänkte bara skriva att tråden kan låsas då jag fixat stereon själv för 2 månader sedan.

Det var en metallbit på själva höljet på stereon som böjdes och duttade till lödningarna på kretskortet när man körde varav det uppstod knaster & smällar ur högtalaren.. Tror även att smällarna resulterade i spräckta diskanter fram...

Sök