3538
Sök

Problem med lås/larm

3 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Hej alla glada.

Jag har en Folka transporter -99 som jag har som hojtransport. Nu har jag fått lite problem med den.

Det går ej att låsa upp bilen helt, knappen på förardörren åker ner direkt igen så man får vrida om nyckeln och hålla den öppen medans man öppnar dörren.
Sen när man stänger dörren så låser sig bilen igen, dvs bilen är bara upplåst om förardörren är öppen.

Jag har bytt ställmotorn till låset på förarsidan, en chansning från mitt håll som inte gick nå vidare, har även kollat, har även kollat den lilla knappen som kollar om dörren är stängd eller ej mekanisk sensor eller vad man ska kalla den.

Jag har ett Carguard 950S på bilen som jag misstänker kan ha något med saken att göra, vill helst inte bara koppla ur det heller då jag ofta har värdefull last i bilen och vill ha larmet kvar.

Någon som vet var man ska börja leta fel eller rent utav en lösning kanske?

mvh
/Babber

1 008 Inlägg
27 juli 2010
Jag tror inte att 950s är skyldig till ditt problem utan tror snarara på att någon av låsmotorerna alternativt givare i någon dörr bråkar, alltså när du låser upp så säger den felade givaren eller motorn att det fortfarande är låst.

3 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Det verkar vara förardörren som är boven, de andra dörrarna/låsen funkar som de ska när förardörren är öppen.

Var sitter dessa givare?

1 008 Inlägg
28 juli 2010
Dessa är antingen inbyggda i själva låsmotorn i dörren eller sitter separat i låskista eller på/vid stag som är kopplat på motor / kista, vet inte hur det ser ut på vw.
Borde det inte gå felsöka c-låset via OBD ? isåfall bör det finnas felkod på felande komponent.

3 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Nej det går ju inte det tyvärr, har bara felsökningsmöjligheter på motorn och instrument på min bil.

Sök