Ang:någon som har en saab 900 2.0t 96a som kan prova min styrbox

volvo_bobban
1 augusti 2010 · 111 Inlägg

tjenare det är så att jag lät en kille i gävle chippa min bil (omprogramera) styrboxen till steg 3 det skulle ungefär ge 240-250hk det borde man ju känna skillnad på och efter det så vart det inte någon skillnad på axxet eller nått så han trodde det var en magnetventil som styrladdtrycket så jag åkte hem och köpte en och böt den med det vart inte någon skillnad på det så nu vill jag prova om det är fel på något annat på bilen som gör att laddet är lågt det går inte ens upp till det röda på org laddtrycksmätaren eller någon som har en aning vad det kan vara jag har felsökt på saab med det är inte något fel alls mvh/volvo_bobban

Full Gas Spar Tid
Janneutanb
1 augusti 2010 · 7 267 Inlägg

Det går väl inte att skifta boxar hur som helst utan dom måste giftas in med bilen hos saab?

Har du ingen laddtrycksmätare så skaffa en.

jimbon
1 augusti 2010 · 711 Inlägg

Fulchipp från kalle på hörnet eller från en firma?

Sen tänk på att på ett steg 3 så ska även DP,avgassystem bytas.Men du borde ändå känna skillnad.

Men som Brains skriver,har du inte laddtrycksmätare så investera i en så du får ett hum
om vad den laddar.Kan ju även vara wastegaten som inte orkar jobba.

volvo_bobban
1 augusti 2010 · 111 Inlägg

jimbon skrev:
Fulchipp från kalle på hörnet eller från en firma?

Sen tänk på att på ett steg 3 så ska även DP,avgassystem bytas.Men du borde ändå känna skillnad.

Men som Brains skriver,har du inte laddtrycksmätare så investera i en så du får ett hum
om vad den laddar.Kan ju även vara wastegaten som inte orkar jobba.

det är ju det att jag har provat att rycka wastegate slangen och då laddar den som ett as så isgf så borde den ju ladda mer om wastegaten är trasig och sen så har jag allt det på den! och det va ifrån en firma som heter kraftchip jag har aldrig hört talas om den firman är det någon som har gjort det mvh/ volvo_bobban

Full Gas Spar Tid
Sjokvist
1 augusti 2010 · 138 Inlägg

har du kollat  magnetventien för det är  den som styr  laddtrycket  på 900 och 93 

för  den ska  ladda  1bar  med steg 2

orgenal ladda tryck på 900 är  0,5  i falla du har  185 hk i den

Saab 9-5 Vector "Blue ops" (2005)
Volvo V70 "Here v70" (2009)
volvo_bobban
1 augusti 2010 · 111 Inlägg

jimbon skrev:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=45635&sid=a8d5a69af0f61ed732e9f516f173f5b2

det var illa fan läser man inte för innan man köper sånt skit och blir blåst

Full Gas Spar Tid
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang