Bra Radio kanaler i bilen...

Surikaten Japsare
30 juli 2010 · 481 Inlägg

... vilka finns de.. vilka lyssnar ni på?

Bandit Rock ä f*n värd iaf smile

Någon som hört talas om Playdio? har dom bara internet radio? lr var hittas dom? lr finns de liknande kanaler i bilen?

Senast redigerat av GrEEn_NeoN (30 juli 2010)

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
mulleina
30 juli 2010 · 715 Inlägg

jag gillar fm österlen, men den kanske är lite lokal

Surikaten Japsare
30 juli 2010 · 481 Inlägg

mulleina skrev:
jag gillar fm österlen, men den kanske är lite lokal

ja tycker inte de spelar nån roll... kul o se va gorgarna lyssnar på när de kommer till radio? tongue

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
Pendulum
30 juli 2010 · 1 298 Inlägg

Ger inte mycket för radio. Bor i Göteborg så det är Bandit Rock Göteborg som gäller för det mesta, dock är det mkt fjollmusik på bandit numera tycker jag, lever inte riktig upp till vinjetten "Bandit Rock 104.8 - Vi spelar vad vi vill" som man får höra hela tiden. Dessutom spelar de samma låtar om och om igen så de låtar som faktiskt är bra blir man snart trött på. Tyvärr. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Iam2fast4U
30 juli 2010 · 1 534 Inlägg

bläddrar mellan alla kanaler tills jag finner en låt ja gillar....
men jag gillar och lyssna på rix morgon zoo
bandit rock lyssnar jag nog mest på

BMW E34 "538" (1990)
xXSammy
30 juli 2010 · 6 580 Inlägg

Bandit Rock. Vi spelar vad skivbolagen vill

Lyssnar bara på bandit om jag åker ifrån landstället, så de blir bandit nyköping..bättre än stockholm
E jag hemma i Stockholm så blir de radio 107.5

De/Dem
Nexius
31 juli 2010 · 414 Inlägg

Nätradio FTW
går bara skit på vanliga radion här så mobilen är en stor räddare big_smile
Underbart med lite Radioseven och några andra kanaler.

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
FordRSC Los geht's, Schumacher
31 juli 2010 · 1 510 Inlägg

Fun Radio 95.3 för min del big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
31 juli 2010 · 1 035 Inlägg

cmr 105,5 utanför landskrona,p4 malmö efter 12 big_smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Slash Saabifierad
31 juli 2010 · 2 026 Inlägg

Lyssnar en del på Rockklassiker (man slipper dödsmetallen och dom nya meslåtarna man tvingas höra på Bandit), Star FM och MixMegapol. Till och från lyssnar jag även på SR Metropol men ibland blir programledarna för tjatiga. Min favoritsekvens från SR Metropol var i vintras när en av programledarna uppmanade alla lyssnare att ställa bilen och ta tunnelbanan då det var snöstorm, 30 minuter senare fick man höra att alla tunnelbanor och bussar var i praktiken inställda, kan det bli bättre? lol lol lol

Kanaler jag undviker är Rix FM, Lugna Favoriter och Vinyl 107.1. Jag får inte glömma att jag undviker mer än gärna NRJ och Voice på Fredags och Lördagskvällar då dom spelar evighetsremixer hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
fontheking5
31 juli 2010 · 825 Inlägg

Slash skrev:
Lyssnar en del på Rockklassiker (man slipper dödsmetallen och dom nya meslåtarna man tvingas höra på Bandit), Star FM och MixMegapol. Till och från lyssnar jag även på SR Metropol men ibland blir programledarna för tjatiga. Min favoritsekvens från SR Metropol var i vintras när en av programledarna uppmanade alla lyssnare att ställa bilen och ta tunnelbanan då det var snöstorm, 30 minuter senare fick man höra att alla tunnelbanor och bussar var i praktiken inställda, kan det bli bättre? lol lol lol

Kanaler jag undviker är Rix FM, Lugna Favoriter och Vinyl 107.1. Jag får inte glömma att jag undviker mer än gärna NRJ och Voice på Fredags och Lördagskvällar då dom spelar evighetsremixer hmm

Hade mottagningen varit bättre på Rockklassiker hade jag lyssnat mer på den , nu blir det mest 94,5 pop och rock klassiker för min del . Funkar på dom flesta ställena , tyvärr ej hemma , men här funkar nästan ingen radio kanal .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
fontheking5
31 juli 2010 · 825 Inlägg

Drfrasse skrev:
cmr 105,5 utanför landskrona,p4 malmö efter 12 big_smile

Lyssnar också på CMR 105,5 , mest hemma då det nästan är den enda kanalen jag får in här hemma .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Hool
31 juli 2010 · 1 067 Inlägg

Fick in nå rockradio utanför gävle.   Stängde av ..  Fan vilka lama "ordbajsare"

Då åkte jag ändå upp från gbg till umeå med en bandare som ända sällskap ^^


Blir mest Rock klassiker..    eller p3 annars.    Enda som funkar på Bandit är ju Grovmalet.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
LeafBox Lat Perfektionist
31 juli 2010 · 6 359 Inlägg

OM det är radio så är det ALLTID  107.8 / 106.6 - Radio Guld - "Det bästa ifrån 60,70 och 80 talet!" big_smile

Lokal station, så nu missar ni verkligen ngt! tongue
Men dom finns ju över internet oxå wink
http://www.guld.nu/lyssna_live.asp

Senast redigerat av LeafBox (31 juli 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Slash Saabifierad
1 augusti 2010 · 2 026 Inlägg

LeafBox skrev:
OM det är radio så är det ALLTID  107.8 / 106.6 - Radio Guld - "Det bästa ifrån 60,70 och 80 talet!" big_smile

Lokal station, så nu missar ni verkligen ngt! tongue
Men dom finns ju över internet oxå wink
http://www.guld.nu/lyssna_live.asp

I Stockholm heter den kanalen Vinyl 107.1 men dom har lite för lite fokus på 80-tal måste jag säga tongue Fanns en kanal som hette Gold FM förut men den verkar ha dött ut. Har för mig att vår Gold FM var fokuserad på kärlekslåtar (inte helt hundra) hmm hmm hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Moser .-ϻΘϨƎЯ
1 augusti 2010 · 1 313 Inlägg

det ända jag kan lyssna på är P3.... reklamkanaler som mixmegapol osv går ju inte lyssna på , jävla reklamskit å samma låtslinga varje dag.....

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Noxxer
2 augusti 2010 · 1 482 Inlägg

105.1, 107.5, 106.3, Stockholm.

Fast nå radiomottagning har jag inte i nuvarande bil så det blir filmer istället.

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang