4618
Sök

Ta bort sprayfärg från plast?

Kejsare
547 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Målade min Logtech MX500 (datormus) häromsistens, det blev Opel Signalgul. Det var dåligt med ljus i garaget och när jag tog in musen efter den torkat såg jag att reslutatet var allt annat än bra. Så, jag undrar om det finns nåt lösningsmedel som tar bort färgen, utan att smälta plasten. Slippapper finns ju, men undrar om jag slipper åka och köpa sånt.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

2 123 Inlägg
6 november 2006
Fernicus skrev:
Målade min Logtech MX500 (datormus) häromsistens, det blev Opel Signalgul. Det var dåligt med ljus i garaget och när jag tog in musen efter den torkat såg jag att reslutatet var allt annat än bra. Så, jag undrar om det finns nåt lösningsmedel som tar bort färgen, utan att smälta plasten. Slippapper finns ju, men undrar om jag slipper åka och köpa sånt.

Jo det var ju kanske inte allt för smart gjort eftersom musen är väldigt hal och färgen fäster inte ordentligt, skulle ta slippapper och slipa bort färgen och det översta lagret som är snorhalt på musen och sedan måla om den igen.
Eller varför inte köpa sig en Microsoft Intelligence 3 ? :p

Kejsare
547 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Fästet var inga problem, som tur var. Men jag såg inte ett piss, så det hade runnit och levt fan. Men jag får pröva att slipa ner det gamla + det hala och måla ordentligt nästa gång. Eller köpa ny mus helt enkelt big_smile

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök