Halvljus instälning för låg, Vectra

Tuben
6 november 2006 · 238 Inlägg

Tjena ska ombesiktiga vectran, halvljuset på båda siderna är för lågt,
tänkte bara hur mycket ska jag skruva ? hur ska jag veta när dom är rätt, vill ju
gärna inte ha en ombesiktning till pga det tongue eller måste jag lämna in på verkstad
för att dom ska ställa in det exakt ?

det är lite andra saker jag också ska åtgärda annars hadde det nog blivigt verkstad då dom även kan släcka besiktningen när dom har fixat det eller?

// Tobbe

Miklen
6 november 2006 ·

Ofta så gör verkstäder (som e lite serviceminded) sånt här gratis om dom bara har tid..annars så är det bara att ställa mot en vägg.. mäta upp ljushöjden vid lampa..sen ställa så den raka linjen står 1cm lägre per meter.. så gjorde jag å den va perfekt på besiktningen...

Drönirettab
6 november 2006 · 21 761 Inlägg

Vet inte hur det brukar vara på olika besiktningsställen men på de Volvo 240 som jag har haft så har besiktningsgubbarna själva justerat ljuset om det är små avvikelser, däremot om ljuset är helt åt skogen så kan jag tänka mig att det blir ombesiktning.

Det skiljer ju sig alltid mellan olika ställen, en del gubbar är trevliga och ger hjälpande förslag medan andra är petiga och fnyser.

Annars är det väl som Miklen skriver, verkstäder som vet vad service innebär kan göra detta gratis eller bara ta en symbolisk summa.

Senast redigerat av Drönirettab (6 november 2006)

Tuben
7 november 2006 · 238 Inlägg

Okaj tack för svaren ska ställa in sågott jag kan sen kolla med någon verkstad om dom typ kan kontrolera och finfixa för en liten peng...

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
7 november 2006 · 1 852 Inlägg

besiktningsgubbarna hjälpte mig och ställde in det åt mig! beror på om man har tur eller inte..

man lever bara en gång så lev väl!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang