M6 fälgar lite fula enkelt att fixa?

AquaRelliux
2 augusti 2010 · 5 Inlägg

Hejsan

Jag har nyligen fått tag på ett par M6 fälgar som har fått lite klarlackssläpp på den svarvadebiten av fälgen och det har i sin tur uppstått oxid under lacken på en del ställen. Är detta något som man kan fixa lätt? jag ringde ett företag som hette intra och frågade dem. De sa att de inte vill göra det för att det krävdes en speciel svarv som de inte hade.
Jag trodde själv att det inte skulle vara svårare än att slippa och lacka om men det var det visst. Kan detta åtgärdas eller är det något som man måste leva med i fall man inte lackar om fälgen till en annan färg.

http://www.roadfly.com/gallery2/d/21685 … wheels.JPG

Här är en bild så ni lättare förstår vad jag menar, som ni ser är fälgen lackad i en färg sedan svarvad och klarlackad. Jag bryr mig inte direkt om det ser exakt ut som orginal bara det ser bättre ut än vad det gör nu.

mvh

//AquaRelliux

TripleC
3 augusti 2010 · 222 Inlägg

Det är väl inte så jävla farligt bara blästra om dem o lacka

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
AquaRelliux
4 augusti 2010 · 5 Inlägg

Menar du då att man ska punkt blästra dem?, hörde med ett annat fälgfix företag och de sa att det var "omöjligt" att fixa det bästa man kunde göra var att lacka om dem i en färg.

Germax
5 augusti 2010 · 12 086 Inlägg

Hum.. det ända jag kan tänka mig skulle va att slipa alla ekrar med försiktighet, sen polera upp just framsidan och sen klarlacka hela fälgen igen.

Det är mkt jobb men det är nog ända alternativet om du inte vill lacka om hela fälgen.

Svarva går inte, det kräver en stor CNC-svarv som du antingen kan lära konturen med en tolk, lr först skanna av fälgen med någon utrustning så du får konturen och sedan programmerar in det i svarven.. = no chans.

AnesN Bilmekaniker
5 augusti 2010 · 805 Inlägg

fälgrenovering går på ca 800kr/fälg om dem inte är skeva då ingår lackering osv, = som nya

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang