5558
Sök

Basar sluta spela, men slutsteget funkar

1 270 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Kopplade idag in basar och slutsteg i min bil och allt gick galant. Provspela så fick det att låta bra. Sen skulle jag sätta tillbaka stereon. Så koppla ur alla sladdar och satte tillbaka allt som det ska vara sen stoppa jag i alla sladdar igen i stereon och starta.
Men inge ljud kom ur basarna då, så kollade på steget och det lös grönt. Kollade över alla kablar och allt ser fint ut.

Någon som vet vad det kan vara för fel? smile
Mvh Johan

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
4 augusti 2010
J_Erixzzon skrev:
Kopplade idag in basar och slutsteg i min bil och allt gick galant. Provspela så fick det att låta bra. Sen skulle jag sätta tillbaka stereon. Så koppla ur alla sladdar och satte tillbaka allt som det ska vara sen stoppa jag i alla sladdar igen i stereon och starta.
Men inge ljud kom ur basarna då, så kollade på steget och det lös grönt. Kollade över alla kablar och allt ser fint ut.

Någon som vet vad det kan vara för fel? smile
Mvh Johan

Säker på att du kopplade tillbaka lågnivå kablarna rätt? tänkte så du inte koppla dom på signal in istället för signal out? Råkade nämligen göra så själv på en stereo åt polaren då jag var lite snurrig i huvudet.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 270 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Har bara signal ut min min stereo så det vart nog rätt iaf tongue

1 270 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Funderar lite på om det bara är så att batteriet vart lite ur spelat för spela ett tag med bilen avstängd?

21 761 Inlägg
4 augusti 2010
Det får du i så fall reda på med en vanlig spänningsmätning på batteriet och på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter. smile

1 270 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det får du i så fall reda på med en vanlig spänningsmätning på batteriet och på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter. smile

Okej får kolla upp det! smile

742 Inlägg
7 augusti 2010
Har stereon separat volym på subutgången? Har du brutit strömmen så kanske den har blivit 0 igen! Kolla inställningarna i stereon, på delningsfilter, så att utgången är aktiv och att du har vridit upp volymen på den. Har du inge sådana inställningar så är det någ något annat!

Dra ut lågnivåkabeln ur stereon och att ta på signalkabelns stift med fingret när stereon är på!

Brummar det i högtalarna?

Ja
Då funkar steget och högtalarna ok, felet ligger före kabeln, kolla stereon!

Nej
Felet ligger efter där du tar, kolla följande
* Lågnivå kabeln hel?
* Kabel in på rätt ställe på slutsteget?
* Gain på slutsteget, läge?
* Filter på slutsteget, avstängda? Aktiva? Rätt inställda?

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Sök