4204
Sök

Köpa baslådpaket, är detta paket bra? Kommer jag känna ordentligt tryck?

44 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Hej, jag har tidigare bara kopplat in en mutant baslåda med 150w slutsteg i min bil. Bara för att testa då.

Just nu sitter två basar som är 8" och sitter under mina stolar, på 200w effekt totalt. (Har inte förstått RMS och vanlig effekt än riktigt)

Nu tänkte jag beställa detta paket,
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … e-SBE12KIT

Kommer jag känna ordentligt tryck med detta paket? Stor skillnad?

Någon som vet om jag kan få bilen att dunka på ordentligt alttså, med denna låda? smile

tack boys!

4 693 Inlägg
7 augusti 2010
Visst kommer det funka lite.
Men något ordentligt tryck blir det inte, det kan jag aldrig tänka mig.

Är du helt emot begagnat? Annars tycker jag att du ska kolla på blocket.
Finns mycket bättre saker där för samma pris

Booyakasha!

1 523 Inlägg
7 augusti 2010
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318456 hörde de basarna på elmia och jag tyckte de lät helt ok:)

44 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
fast nu fick jag inte riktigt svar på frågan. kommer det inte låta bra med den lådan? bättre än mina tidigare erfarenheter?

400 Inlägg
7 augusti 2010
Kommer nog att låta helt okej, antagligen bättre än dina tidigare. Men för den summan hittar du mycket bättre paket, speciellt om du inte har nåt emot att bygga egen låda!

Alpine paketet är väl mer åt ett "välljudspaket", så om det är ljudtryck du är ute efter så satsa istället på nåt sånt som valstadkillen rekommendera t.ex., och bygg egen låda. Mycket mer tryck för samma peng!

Mvh. Jonatan

44 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
jo, visst. men jag vill ha ett rent ljud. ljudet jag har nu är rent, vill inte att det ska "basa" för mkt. fast vill ju ändå ha bra tryck. nej, jag köper paketet för mkt mindre från tyskland eller england. så jag tänkte betala ca 3000 med frakt. känns ändå ganska okej.

eller?

400 Inlägg
7 augusti 2010
Jo alltså, det är nog inget som helst fel på Alpine paketet. Får du det billigare ska det väl va rätt prisvärt ändå. Men, det är inte mycket ljudtryck för pengarna. Det är väl enda nackdelen. Det beror ju helt enkelt på vad du är ute efter smile

Det låter nog som om Alpine paketet ska passa dig riktigt bra iaf. Du slipper ju också lätt undan eftersom du inte behöver bygga låda osv..

Kör på den om du känner för det!

Mvh. Jonatan

3 466 Inlägg
7 augusti 2010
Vet inte hur många som jag har hört säga att dom bara vill ha bra ljud och inte vill spela så högt, men har man bra ljud så vill man spela högt med, alltså lika bra att satsa på ett paket som klarar båda..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
7 augusti 2010
M_icke_ skrev:
Vet inte hur många som jag har hört säga att dom bara vill ha bra ljud och inte vill spela så högt, men har man bra ljud så vill man spela högt med, alltså lika bra att satsa på ett paket som klarar båda..

Jo, för han vill ha ordentligt tryck och spela fint, men inte högt.... Det är ganska omöjligt.

Booyakasha!

44 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
mina tankar går isär. men jag jag gillar JonatanR's svar bäst. tror jag ska köra på lådan, skulle bara kolla med er om det var en riktigt "dum" idé. men det verkar vara en ganska hyfsad idé

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 augusti 2010
Är det i BMWn du ska ha det? Då kommer du få problem, vist kommer du få en del tryck men det kommer inte låta bra. Såna dära färdiga lådor funkar inte så bra i sedaner, ljudet blir instängt i skuffen. Har du nån koll på volymen i lådorna som är under stolarna? Tänkte att du kanske skulle kunna stoppa i ett par bättre 8or där och ett rejält steg till dom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 665 Inlägg
8 augusti 2010
Ljudkvaliteten blir nog klart bättre från basar under stolen pga att basen är så nära dig, Då spelar basen lägre o ger mindre distortion o med mindre ljudtryck så blir det mindre resonanser i kupen.
Ska du sedan ställa en låda i bagaget så måste den spela ganska högt för att det ska låta ikupen jämfört med dina tidigare basar. O om lådan står i bagaget så blir det mycket resonanser som komemr att försämra ljudet.
Så jag skulle också säga som chriztoffer. Kan du ha lådorna där utan att de är ivägen så satsa på nya 8" typ JL har som funkar fint i små lådor sägs det.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

44 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
jag förstår hur ni menar. men kommer det verkligen låta så dåligt med den här lådan? jag vill nog ha lite renare ljud, men det behöver inte vara så mkt bas att allt runtomkring mig skakar.

vad det gäller att köpa bättre 8'or så tror inte jag att det är så enkelt. det finns väldigt lite plats för dem och de jag har nu är ganska slimmade. ett par earthquake sws-8.

men om jag får lådan för 2800, med frakt. är det värt att köpa lådan då?

men ska jag köpa nya 8'or behöver jag nog ett till steg. då blir det dyrare. dessutom har jag ju redan bra ljud nu, skulle det vara så dåligt är det bara att sälja lådan, eller slå av den när jag inte behöver den

har nämligen köpt en ny huvudenhet, så jag kan använda lågnivå nu. hehe

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 augusti 2010
Nej det blir inte bra att bara slänga in en låda där bak i en sedan, vist kommer du få bas men det är ingen riktig exakthet och rapphet i den, blir mest muller av det hela. Men prova för all del om du vill! Jag röstar dock fortfarande på att bygga vidare kring det du har, basarna du han är det kanske inget fel på men vad driver du dom med? Vore kanske bättre att lägga dom där 2800 kronorna på ett steg till dom och lite dämpning till lådorna. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök